În primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 96.562 unități , o creștere de 10.64% față de aceeași perioada din 2023. În același interval, înmatriculările de mașini second hand au crescut cu 22%, conform DRPCIV.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în iulie 2024 cu 4.2% față de iulie 2023, atingând un volum de 13.057 unități, Pe primele șapte luni din 2024 , înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 96.562 unități , o creștere de +10.64% față de aceeași perioada din 2023, respectiv 87.275 unități .
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iulie 2024 cifra de 31.216 unități, o creștere de +20.73% față de iulie 2023. Pe primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 182.762 unități , în creștere cu +22.41% față de perioada similară din 2023, respectiv 149.298 unitati.
Citește și: Nou studiu neașteptat: Mașinile cu motoare puternice sunt mai predispuse la accidente
1) Cererea solicitantului. În cazul în care există în certificatul de înmatriculare și a altor persoane, aceste date vor vedea în cuprinsul cererii;
2) Dovada înregistrării în evidențele organului fiscal al autorității publice locale în a răză de competență proprietarul (sau utilizatorul în cazul vehiculului care face obiectul unui contract de leasing financiar) are domiciliul, sediul ori reședința în cazul persoanelor fizice cu străinătate. Aceasta constă în reacția numărului de înregistrare în Registrul de evidență a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării, pe actul de înstrăinare-dobândire. În cazul înmatriculării temporare a vehiculului ce urmează a fi înmatriculate în alt stat nu este necesară depunerea dovezii înregistrării în evidențele organului fiscal al autorităților publice locale;
3) Dovada plății contravalorii certificatului de înmatriculare – 49 lei (pentru modalități de plată consultați secțiunea taxă și tarife) .
4) Actul de identitate al solicitantului, în original.
În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalității juridice, denumirea și sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului și împuternicirea reprezentatului legal al acestora; Delegaţie;
În situația în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă și o altă persoană, se vor prezenta actul de identitate sau, după caz, documente care să ateste dobândirea personalității juridice, denumirea și sediul, în copie.
5) Procura specială autentificată de notarul public, în cazul în care se depune o altă persoană decât proprietarul vehiculului.
6) Copia contractului de asigurare a produselor de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii terților prin accidente de vehicul și de tramvaie (RCA), încheiat pe numele proprietarului vehiculului, în termenul de valabilitate al acestuia;
7) Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului în forma prevăzută de lege la data dobândirii dreptului de proprietate, în original și în copie, înregistrat în Registrul de evidență a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării în România, instituit la nivelul organului fiscal local. ;
În situația în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă și o altă persoană, se va prezenta și documentul care să ateste dreptul legal în virtutea persoană care poate folosi vehiculul, în original și în copie.
În cazul în care vehiculul este folosit în sistem de leasing, se poate prezenta un extra din contractul de leasing, care să conțină cel puțin câteva părți, obiectul și durata contractului, datele de identificare ale vehiculului și semnăturile părților, în original și copie;
8) Dacă persoana care are grijă de realizarea unui mijloc de transport intracomunitar și solicită înmatricularea acesteia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), aceasta trebuie să depună, după caz:
– formularul „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul îndeplinirii cererilor intracomunitare de mijloace de transport”, emis de ANAF și prevăzute de Ordinul președintelului Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată”. , în cazurile intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, precum și a procedurilor de eliberare a acestora;
SAU
– formularul „Certificat”, emis de ANAF și prevăzute de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul activităților intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, și a procedurii de eliberare a acestora.
9) Cartea de identitate a vehiculului, în original;
10) Certificatul de autenticitate al vehiculului eliberat de Registrul Auto Român, cu excepția autovehiculelor destinate competițiilor sportive și a vehiculelor istorice;
11) Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţi străine, în original, precum şi plăcuţele străine cu numărul de înmatriculare;
12) Plăcuțele cu numărul de înmatriculare a combinației a fost păstrată anterior de către solicitant, în măsura în care aceasta intenționează atribuirea combinației păstrate, cu ocazia înmatriculării. Acestea se restituie pe loc solicitantului numai dacă îndeplinesc cerințele impuse de standardele în vigoare, iar combinația numărului de înmatriculare nu a fost restricționată conform legii.
13) Dovada efectuării inspecției tehnice periodice, în termenul de valabilitate a acesteia;
14) Dovada plății contravalorii plăcuțelor cu numărul de înmatriculare (cu excepția cazului în care acesta solicită atribuirea unei combinații a numărului de înmatriculare păstrate anterior). Plata se face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal în contul trezoreriei statului (vezi lista conturi – unitati teritoriale) sau numerar la ghișeu odată cu depunerea documentelor;