Un angajat al unei benzinării averizează șoferii că patronii stațiilor de încărcare combustibili păcălesc clienții. Bărbatul a povestit despre toate fraudele care au loc adesea la pompele de benzină, conform Bugetul.ro.
Printre metodele cele mai întâlnite de înșelătorie la pompă se numără modificarea distribuitorului. Se poate ca dozatoarele de combustibil să fie modificate pentru a distribui mai puțin combustibil decât arată contorul. Astfel, clientul plătește întreaga sumă, dar primește de fapt mai puțin combustibil.
Altă metodă este blocarea pistolului dozatorului. Atunci când există o mulțime de mașini în stație, un angajat poate seta un blocaj pe pistolul dozatorului, care împiedică resetarea contorului după fiecare realimentare. Spre exemplu, dacă prima mașină a alimentat în valoare de 10 euro și următoarea de 50 de euro, ghișeul va începe numărătoarea inversă de la 10 euro în loc de 0.
Citește și: Se anunță noi scumpiri în România! Recoltele fermierilor sunt lovite de secetă pentru al patrulea an la rând
O altă problemă de care șoferii se pot lovi este diluarea combustibilului. Astfel, uleiul uzat sau alte substanțe ieftine se pot adăuga în rezervoarele de combustibil. Acest lucru reduce calitatea combustibilului și poate cauza deteriorarea motorului. De pildă, aproape 500 de litri de ulei uzat pot fi adăugați într-un rezervor care conține 10.000 de litri de combustibil. Vânzarea carburantului mai ieftin ca fiind mai scump este una dintre metodele cele mai folosite pentru a trage pe sfoară șoferii.
Cel mai popular combustibil o să dispară curând din benzinării. Numeroase țări europene au eliminat deja acest combustibil. Este vorba despre benzina premium E5, care se află sub o presiune din ce în ce mai mare în Germania. Mai multe asociații de benzinării solicită eliminarea tipului de benzină care conține doar cinci procente de bioetanol. Pe de altă parte, varianta E10, una mai ecologică, cu zece procente de bioetanol, urmează să fie introdusă la toate stațiile peco.
Pentru mulți operatori de stații peco, gama cu trei variante este o problemă de logistică și spațiu, în contextul în care un alt tip de combustibil a fost adăugat la gamă de curând. Asociația Federală a Benzinăriilor Independente și reprezentantul industriei Uniti au cerut o modificare a legii, care să ofere operatorilor posibilitatea de a alege între opțiunile E5 și E10.
Vezi și: Românii ar putea plăti mai puțin la ratele în euro. Banca Europeană face marele anunț