Autoritățile și instituțiile publice au obligația să răspundă în scris la o solicitare de informații de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în functie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare și de urgența solicitării.
Conform unui nou proiect de lege înregistrat la Senat, autoritățile și instituțiile publice ar putea fi obligate să răspundă la orice solicitare a cetățenilor într-un termen de 10 zile de la primirea acestora, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă.
Această prevedere se regăsește în proiectul de lege aflat în dezbatere la Senat, care stabilește că timpul de răspuns de la o autoritate publică nu poate depăși 10 zile, având în vedere că majoritatea petițiilor sunt transmise electronic, iar instituțiile publice, indiferent dacă sunt primării sau ministere, își desfășoară activitatea cu publicul preponderent online.
Scopul acestei modificări este de a permite cetățenilor să primească rapid un răspuns la solicitările lor, astfel încât să poată lua măsuri ulterioare într-un mod mai eficient, dacă este cazul. Reducerea timpului de soluționare a petițiilor va duce la o administrare mai bună a relației cu cetățenii, conform expunerii de motive a proiectului de lege.
Cu toate acestea, proiectul de lege prevede câteva excepții. Astfel, „în cazul în care aspectele sesizate prin petiție necesită o informare și o cercetare mai detaliată, conducătorul autorității sau instituției publice poate prelungi termenul cu cel mult 10 zile, iar în domeniul energiei și gazelor naturale termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile, cu notificarea prealabilă a petentului.”
Proiectul de lege se află în dezbatere la Senat și urmează să fie trimis la Camera Deputaților, care este forul decizional în acest caz.
Modernizări la nivel de instituții! Dosarul cu șină rămâne o amintire în memoria românilor, iar la fel de bine vor rămâne și copiile actelor necesare, a transmis antena 3 CNN.
Instituțiile publice, atât cele centrale, cât și cele locale, nu vor mai avea voie să ceară românilor dosar cu șină sau fără, în momentul unor solicitări. De asemenea, copiile după acte, după buletine, nu vor mai exista. De astăzi, această procedură se va desfășura online, prevede legea.
Mai mult, instituțiile sunt obligate să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail, și trebuie să aibă o adresă de e-mail specială în acest scop.
Potrivit legii, cloudul guvernamental ar trebui să înlocuiască copiile și dosarele, fiind promulgată la începutul anului, dar se va aplica de azi, 4 iulie. Angajații care vor cere aceste lucruri, vor fi cercetați disciplinar, a spus fostul ministru al Dezvoltării.