Inteligența artificială, îngrijorătoare pentru angajați. Potrivit acestuia, articolul redactat de ChatGPT a avut nevoie doar să fie puțin editat. A fost structurat simplist, dar „punctele cheie, gramatica și frazarea au fost toate perfecte”, spune Williams.
„A terminat un articol de marketing în 30 de secunde. Sunt destul de sigur că inteligența artificială îmi va lua locul de muncă”, a constatat Henry Williams, potrivit The Guardian.
ChatGPT, modelul de inteligență artificială care produce text conversațional, a atras peste 1 milion de utilizatori la scurt timp după lansare. Acesta a fost antrenat să interacționeze cu utilizatorii într-un mod natural. ChatGPT poate învăța să genereze răspunsuri fără instrucțiuni explicite.
Dacă textul generat este trecut printr-un program de verificare a plagiatului, arată că acel conținut este 100% unic.
Deși ChatGPT este încă în faza de test, tehnologia s-a dovedit a fi promițătoare pentru scrierea de coduri și eseuri sofisticate. Totuși, acest model a arătat o tendință de a prezenta cu încredere informațiile false ca adevărate, stârnind îngrijorarea că ar putea contribui la răspândirea dezinformării pe internet.
Profesorii din România au păreri împărțite cu privire la acest subiect. Acest lucru se întâmplă tocmai pentru că elevii apelează din ce în ce mai frecvent la aceste avantaje ale tehnologiei pentru a copia.
Acest software de inteligență artificială îți poate răspunde la orice întrebare, poate rezolva probleme de matematică și poate chiar să scrie eseuri. Cu alte cuvinte este instrumentul perfect la care elevii și studenții pot apela, atunci când vor să fenteze temele de casă. Și printre profesori aplicația și-a contruit rapid multă popularitate. Aceștia sunt de părere că utilizarea ei poate avea avantaje și dezavantaje. Cu toate că toată lumea a căzut de acord cu privire la avantajele acestui „asistent”, profesorii nu pot nega că utilizarea lui în exces sau fără a filtra informațiile primite, poate duce la stoparea creativității.
„Acest asistent din ce am văzut până în momentul de față este capabil să realizeze o filtrare critică a informației pe care o culege de pe internet și la care are acces, iar asta reprezintă un avantaj important. Atunci când mă interesează un anumit subiect este un câștig de timp și este o eficiență deosebită să găsesc informație care a fost într-o primă instanță analizată critic.
Evident, intervine după aceea arbitrul meu și pot să spun dacă este o informație care mă ajută sau nu, dacă este preluată sau nu. Dezavantajul este că acest site deschide foarte mult porțile spre lipsă de creativitate, adică poate fi un atac la creativitatea personală, în special a celor de vârstă mică.
Îmi este teamă pentru elevii noștri deoarece sunt minți tinere, neformate, în care de multe ori calea spre succes cu drumul cel mai scurt și cu cele mai puține pante e mai convenabil, iar atunci ei apelează la acest asistent. Un semnal de alarmă este tras, însă în același timp, fascinația acestui asistent este uluitoare” a spus Gabriel Octavian Negrea, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din Sibiu.