Un antreprenor care a intrat în afaceri în urmă cu aproximativ 10 ani îşi aminteşte modul aproape rudimentar în care îşi promova produsele: presa scrisă şi interviurile televizate. Între timp, au apărut reţelele sociale, care i-au mai uşurat întrucâtva munca.
„Când m-am aventurat în antreprenoriat, în urmă cu mai bine de un deceniu, mi-am promovat afacerea într-un mod foarte diferit de modul în care o fac antreprenorii în zilele noastre. Am depins foarte mult de reclama în presa scrisă și de interviurile televizate. Apoi au apărut Instagram, Snapchat și TikTok, iar jocul de marketing a luat o altă întorsătură”, a povestit un om de afaceri pentru thenationalnews.com.
Între timp, afaceristul și-a dat seama că are posibilitatea să-şi ajute businessul să crească. Indiferent cât de calitativ este un produs, dacă nu este promovat folosind canalele potrivite, riscă să nu aibă succesul la care speră antreprenorul.
„Adoptarea schimbărilor tehnologice ne-ar ajuta să ne comercializăm produsele și serviciile într-un mod mai inteligent. În timp ce rețelele sociale i-au ajutat pe specialiști în marketing să ajungă la anumite audiențe prin postări promoționale țintite, ChatGPT devine, treptat, un instrument preferat pentru proprietarii de afaceri mici”, a mai spus businessmanul.
În timp ce mulți se tem că ChatGPT ar putea face munca oamenilor la locurile de muncă, alții consideră că va revoluționa modul în care micii antreprenori își comercializează afacerile, îi va ajuta pe marketeri preluând unele sarcini și i-ar putea ajuta pe ambii să-și atingă mai rapid obiectivele. Caracteristica-cheie a inteligenţei artificiale este eficiența și modul în care îi ajută pe utilizatori să economisească timp.
”În calitate de antreprenor care şi-a început călătoria conducând o afacere mică, știu că timpul este o resursă prețioasă – așa că dacă există o tehnologie care să ne ajute să ne promovăm afacerile economisind timp, de ce să nu o acceptăm?”, este de părere omul de afaceri.
Acesta crede că, pentru început, ChatGPT ar putea ajuta proprietarii de afaceri să genereze conținut pentru materialele lor de marketing: site-uri web, buletine informative și conturi de social media. Spre exemplu, utilizatorii i-ar putea cere inteligenţei artificiale să producă un anumit tip de conţinut.
„Conținutul este regele atunci când vine vorba de marketing, dar știu cât de provocator și de consumator de timp poate fi să generezi conținut pentru diferite canale de social media, bloguri și buletine informative prin e-mail. Aici ChatGPT ar putea ajuta antreprenorii să economisească timp preţios, generând, în locul acestora, idei pentru diferite tipuri de conținut. O afacere nu este o afacere fără clienții săi și o modalitate de a vă asigura că aceștia vor reveni la voi este să le oferiți ceea ce își doresc. Aici serviciul clienți este cheia.”
„Îi sfătuiesc constant pe antreprenori să-și investească timpul în serviciul pentru clienți și să fie mereu cu un pas înainte pentru a-i servi. ChatGPT ar putea ajuta prin generarea de sondaje pentru clienți, prin generarea de idei pentru un site web de afaceri și prin adaptarea acestuia astfel încât să se potrivească unui anumit brand”, a mai spus acesta.
ChatGPT se află încă în stadiu incipient, etapă în care ar putea genera recomandări greșite, de aceea nu este recomandat să înlocuiască consultanții de afaceri sau experții în publicitate. Dar este în continuă evoluție și cu siguranţă, într-un viitor nu prea îndepărtat, îi va ajuta pe antreprenori să-și promoveze afacerile în mod eficient.