Industria auto din Europa întâmpină, la momentul de față, un obstacol extrem de puternic de trecut: interzicerea vânzării de mașini ce au motoare cu combustie, după anul 2035, conform informațiilor transmise de Profit.ro.
În ciuda faptului că decizia a fost adoptată de toate instituțiile Uniunii Europene într-o formă sau alta, nu a fost legiferată definitiv, cel puțin deocamdată. Unul dintre managerii Porsche spune că am putea asista la o amânare a interdicției pentru motoarele pe benzină și motorină.
Lutz Meschke, director financiar al Porsche AG, spune că planurile UE de interzicere a motoarelor cu combustie în 2035 s-ar putea amâna, din cauza scăderii cererii de automobile electrice.
De curând, unul dintre cele mai puternice partide europene, PPE, a dat de înțeles că are intenția de a-și modifica politica privind emisiile de CO2 ale vehiculelor și să încerce relaxarea legislației în acest sens.
Ai putea fi interesat și de: Bonuri pentru benzină şi motorină! Ce români pot beneficia de acest ajutor de la stat
„Sunt o mulțime de discuții pe marginea sfârșitului motoarelor cu combustie. Cred că va fi întâriziat”, a mai spus Lutz Meschke.
În momentul de față, Comisia Europeană a avansat destul de mult cu proiectul de interzicere a vânzării de vehicule care au emisii de CO2, însă nu există deocamdată un act normativ adoptat în acest sens. Singura variantă posibilă rămasă este cea a combustibililor sintetici, care ar putea fi acceptați dacă se vor dovedi neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Constructorii auto din Europa au investit o mulțime de bani în dezvoltarea de automobile complet electrice, însă vânzările lor se bazează în continuare pe motorizările cu benzină sau diesel, deoarece prețul lor este mai accesibil clienților. De asemenea, teama pe care piața o are în continuare din cauza autonomiei unei mașini electrice ține departe cumpărătorii, mai ales pe cei care locuiesc la bloc și nu au condiții să încarce bateriile peste noapte.
Vezi și alte știri: CFR se înnoiește cu 16 locomotive! Alstom va livra prima locomotivă nouă „TRAXX” peste 24 de luni. Contractul se ridică la 760 de milioane de lei