- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Învățământul românesc se transformă! Proiectul care propune ca elevii să studieze îngrijirea animalelor ca parte din curriculum

25 Sep, 20:58 • Bugiu ⁠Ana Maria
Toate școlile din România ar putea introduce ore dedicate îngrijirii animalelor, după un proiect pilot implementat în Ilfov. Inițiativa face parte dintr-un proiect care privește dezvoltarea învățământului românesc.
Învățământul românesc se transformă! Proiectul care propune ca elevii să studieze îngrijirea animalelor ca parte din curriculum

Toate școlile din România ar putea implementa ore dedicate învățării despre îngrijirea animalelor, în cadrul unui proiect pilot deja testat într-o școală din Ilfov. În acest program, elevii de clasa a V-a și a VI-a au avut ocazia să participe la o oră interactivă, unde au învățat informații teoretice și cum să se comporte cu animalele, potrivit Antena 3 CNN.

O experiență memorabilă pentru acești copii a fost vizita lui Vese, un câine jucăuș în vârstă de 11 ani, care a adus bucurie și emoție. Lecția a fost concepută pentru a combina distracția cu educația, oferind elevilor o ocazie unică de a interacționa cu un animal și de a înțelege mai bine nevoile și comportamentul acestuia.

Te-ar mai putea interesa și: Numărul de posturi în învăţământul preuniversitar de stat va fi majorat cu 7.800. Unde vor fi mai multe joburi

foto: învățământ românesc

Învățământul românesc se transformă! Proiectul care propune ca elevii să studieze îngrijirea animalelor ca parte din curriculum

Un reporter a întrebat un elev dacă are animale acasă, iar acesta a răspuns că are o pisicuță. Elevul și-a exprimat entuziasmul față de activitatea dedicată îngrijirii animalelor, considerând-o foarte drăguță.

Reporter: „Voi aveţi animăluţe acasă?”

Elev: „Da, eu am o pisicuţă.”

Reporter: „Ce părere ai despre această activitate?”

Elev: „Am o părere foarte bună, mi s-a părut foarte drăguț”.

Profesorul de biologie Cosmin Băjenaru a declarat că copiii au fost foarte încântați de activitatea numită „ora cu și pentru animale”, care le oferă ocazia să discute despre animale și responsabilitatea față de acestea.

El a menționat că elevii nu știau că vor avea parte de o surpriză, și anume vizita unui cățel, subliniind cât de important este respectul în relația cu animalele, fie că sunt adoptate, fie cumpărate din petshop.

„Copiii au fost super încântaţi, le-am spus că o să avem o surpriză, n-au ştiut de cățel.

Opţionalul se numeşte ora cu şi pentru animale, vorbim despre animale, despre responsabilitatea pe care o avem faţă de ele atunci când fie adoptăm, fie ne luăm un animal din petshop, contează foarte mult respectul”, a declarat Cosmin Băjenaru, profesor de biologie.

Ralucă Băleanu, reprezentant al Protecției Animalelor din Consiliul Județean Ilfov, a explicat că „ora cu și pentru animale” se va concentra pe interacțiunea dintre copii și animale, oferindu-le ocazia să învețe despre bunăstarea animalelor, modul în care trebuie să le protejeze și beneficiile pe care le pot obține de la acestea.

„Ora constă într-o interacţiune între copii şi animalele pe care le vom aduce la clasă. Copiii vor învăţa despre ce înseamă bunăstarea unui animal, despre cum trebuie să le protejeze, să ajute animalele şi ce beneficii au la rândul lor de pe urma acestor animale.

Prin această materie opţională sperăm să creştem empatia copiilor în primul rând faţă de necuvântătoare, şi în al doilea rând faţă de colegi şi oameni în general”, a declarat Ralucă Băleanu, reprezentant Protecţia Animalelor, Consiliul Judeţean Ilfov.

Până acum, „ora cu și pentru animale” a fost implementată în peste 20 de școli din județul Ilfov. Dacă impactul acestei materii va fi pozitiv, există posibilitatea ca aceasta să fie extinsă și în școlile din întreaga țară.

Te-ar mai putea interesa și: Angajaţii din HoReCa, învăţământ şi servicii cer creşteri salariale, în timp ce forţa de muncă îi costă pe angajatori cu până la 20% mai mult