Ioan Mezei, cu o experiență profesională de aproape trei decenii în conducerea corporațiilor din diverse domenii, s-a alăturat echipei Villager România la începutul anului trecut în calitate de general manager. Cu o carieră ce i-a adus peste 20 de ani de expertiză în gestionarea afacerilor Stihl în România, Mezei și-a asumat responsabilitatea de a conduce importatorul de unelte și motounelte destinate gospodăriilor și agricultorilor, transmite Business Magazin.
Înainte de a se alătura echipei Villager, Ioan Mezei a condus afacerea Stihl timp de aproape 22 de ani, construind o reputație solidă pe piața românească. Începând din 1999, Mezei a ales să își dedice timpul și expertiza unui proiect personal de investiții. Cu toate acestea, în ciuda validității proiectului său personal, schimbările majore intervenite în peisajul economic global, precum pandemia, războiul și efectele acestora asupra piețelor, l-au determinat să își reevalueze strategiile și să exploreze noi oportunități.
„Mi s-a părut un proiect interesant şi de la începutul lui 2023 a început colaborarea cu firma. În plus, în cariera mea, acum nişte ani, am fost implicat în start-upuri. Villager este acum un start-up pe piaţa românească, chiar dacă au intrat pe piaţă în 2019, pentru că au prins perioada de pandemie, un context dificil pentru construirea firmelor”, povesteşte Ioan Mezei.
Villager este o companie care face parte din grupul Agromarket din Serbia, fondat în anii 1990 și ulterior dezvoltat. Grupul cuprinde 17 companii cu peste 1.700 de angajați în regiunea Balcanilor. Aceste companii activează în producția și comercializarea îngrășămintelor, pesticidelor și semințelor, Villager fiind una dintre cele mai mari companii din Serbia, cu afaceri în valoare de 350 de milioane de euro.
Potrivit spuselor lui Ioan Mezei, dezvoltarea rețelei de distribuție a grupului în zona lor de interes a evidențiat o cerere crescută din partea fermierilor, indiferent de dimensiunea exploatațiilor, pentru unelte și alte produse necesare activității agricole. Astfel, în 2005, grupul a decis să lanseze brandul Villager pentru a răspunde acestei cereri din ce în ce mai mari.
În prezent, portofoliul Villager în România cuprinde exclusiv produsele brandului Villager, fără alte divizii ale grupului prezente pe piața locală. Modelul de distribuție adoptat este similar cu cel al altor competitori, bazat pe o rețea extinsă de distribuitori parteneri.
Potrivit lui Ioan Mezei, rețeaua de parteneri Villager include aproximativ 150 de distribuitori de diverse dimensiuni. Obiectivul principal este să se dezvolte vânzările medii ale fiecărui partener și să se consolideze performanța întregii rețele, ajungând la un nivel optim ce poate fi anticipat pe piața românească.
„Mă aştept ca în cinci ani să ajungem la un nivel plasat între 7 şi 10 milioane de euro. Depinde destul de mult şi de prezenţa în canalele de distribuţie – dorim să începem colaborarea cu reţelele de tip do-it-yourself. Dar conjunctura nu este favorabilă, în sensul că tendinţa pe piaţă, la nivelul importatorilor şi la nivelul distribuitorilor, este de reducere de stocuri. Şi e şi un reflex provocat de crizele de pe piaţă. De curând am decis să începem colaborarea cu un astfel de partener şi cred că prezenţa va avea impact”, adaugă Ioan Mezei.
Te-ar putea interesa și: Un român a colaborat cu Dior! Acesta a creat o poșetă pe care este inscripționat un proverb românesc!