Cel care a câștigat licitația pentru supervizarea UMB pe lotul 2 al secțiunii Bacău-Pașcani de pe A7 – Autostrada Moldovei este proiectantul IRD Enginerring. Procedura este suspendată după o contestație a firmei Venturo la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Contractul pentru lotul 2 Trifești – Gherărești are o valoare de 52 de milioane de lei, la fel și pentru loturile 1 și 3.
Citește mai multe despre: Întârzieri uriașe la lucrările de pe Autostrada Moldovei! Sunt șanse mici ca termenele din PNRR să mai fie respectate
Încă din luna februarie a anului 2023, CNAIR a lansat licitația pentru dirigenție de șantier pe toate cele trei loturi ale secțiunii Bacău-Pașcani și a primit oferte de la firme și asocieri. Economedia a consultat documentele, iar conform acesteia proiectantul Venturo a fost exclus ca urmare a unui certificat negativ din anul 2021 pe care l-a emis Consiliul Județean Vâlcea. În cele de urmă, asocierile conduse de ItalConsult și MGGP au fost și ele respinse.
Supervizarea celor trei loturi pentru Autostrada Focșani – Bacău are o valoare cuprinsă între 131 și 155 milioane de lei și au fost depuse oferte de la următoarele firme: Egis (toate cele trei loturi), IRD Engineering (3 loturi), Venturo Investment (loturile 1, 2 și 3), ItalConsult Spa (3 loturi), MGGP (3 loturi). Loturile 1 (Bacău Săucești-Trifești) și 3 (Mircești-Pașcani) sunt în etapa de evaluare financiară cu termen de desemnare 29 noiembrie, potrivit SEAP.
Contestația Venturo pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2 Bacău-Pașcani :
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a semnalat, în decursul zilei de miercuri. că mai puțin de jumătate din loturile Autostrăzii Moldovei au contracte de supervizare semnate, deși se lucrează pe 12 din cele 13 loturi :
,,Doar 5 din cele 13 loturi ale autostrăzii A7 au contracte de dirigenție de șantier semnate, contracte esențiale pentru supervizarea calității lucrărilor, a procedurilor și a termenelor, o nouă dovadă a nepăsării premierului Ciolacu și a ministrului Grindeanu în privința acestor proiecte.”, declară Cătălin Drulă, conform Economedia.
Consultanță Bacău – Pașcani:
„Obiectul contractelor Servicii de Supervizare EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA BACĂU – PAȘCANI: LOT 1 BACĂU (SAUCESTI) – TRIFESTI KM 0+000 – KM 30+300 LOT 2 TRIFESTI – GHERAESTI, km 30+300 – km 49+299.0 LOT 3 MIRCESTI – PAȘCANI, km 49+299 – km 77+393.70 va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini şi ale legislaţiei în domeniu”, a adăugat acesta, conform sursei citate.
Durata contractelor este de 164 de luni, iar acestea acoperă execuția și perioada de garanție, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.
Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, fiind proiectat un nod rutier de tip turbion la intersecția cu Autostrada Unirii A8, dică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.
Citește mai multe despre: Astăzi se semnează ultimul contract de execuție pentru Autostrada Moldovei (A7). Ministrul Transporturilor a făcut anunțul