Vânzările de detergent au ajuns la un prag complet neașteptat. Acestea se duc rapid spre pragul de 2 miliarde de lei după o creştere de 33% în trei ani. În 2022, piaţa a crescut cu 13,8% comparativ cu anul 2021. Cu toate acestea însă, avansul a fost susținut doar de scumpiri.
Vânzările de detergent se îndreaptă spre pragul de 2 miliarde de lei după o creştere de 33% în trei ani. În 2022, piaţa a crescut cu 13,8% versus 2021, dar avansul a fost susţinut doar de scumpiri.
Brandul Ariel a ajuns din nou în top și în acest sens a clar 41% din piaţa de detergent de rufe, care se apropie rapid de 2 mld. lei. În anul 2022, vânzările de detergent au crescut cu 13,8% versus 2021, un ritm mai alert decât în anii anteriori, însă avansul a venit şi în contextul unei inflaţii record. Între anii 2019 şi 2022, piaţa şi-a majorat valoarea cu o treime, arată calculele ZF pe baza datelor Euromonitor.
„Vânzările de detergent de rufe în România au crescut puternic în valoare în 2022, dar în volume a existat o mică scădere versus cei doi ani anteriori“, spun analiştii de la Euromonitor, semn că de fapt creşterea a venit doar din scumpiri.
Cu toate acestea, potrivit sursei citate, declinul în volum nu a fost unul mare, românii cumpărând produse moderne, precum capsule sau detergent lichid, arată aceeaşi sursă. Consumatorii au devenit în ultimii ani din ce în ce mai pretențioși și au căutat produse tot mai bune.
Până acum doi ani, în 2021, inclusiv, piaţa creştea mai ales pe fondul unui apetit de consum crescut ca urmare a unei puteri de cumpărare aflate în creștere. De anul trecut însă, de când inflaţia a ajuns la un nivel record, lucrurile sunt în schimbare, iar consumatorii sunt tot mai prudenţi atunci când vine vorba despre ultimele achiziții.
La ora actuală, există cinci mari branduri care au reușit să cucerească piața. Este vorba despre Ariel, Dero, Persil, Savex şi Lenor. Cu toate au împreună o cotă de piaţă cumulată de aproape 86 de procente.