În România, aplicațiile de ridesharing au devenit o practică cât se poate de obișnuită, existind zilnic mii de oameni care optează pentru serviciile oferite de Bolt sau Uber în detrimentul taxiurilor clasice. Aceste aplicații sunt preferate în principal din cauza tarifelor mai accesibile în comparație cu taxiurile tradiționale și a ușurinței cu care poți solicita o mașină.
Alte articole: Clienții Uber vor fi asaltați cu reclame în timpul așteptării mașinii și pe durata călătoriei
Cu toate acestea, nu întotdeauna lucrurile se desfășoară conform așteptărilor. Recent, un clujean care tocmai a aterizat pe aeroport a încercat să comande un Uber pentru a ajunge acasă, dar a avut o experiență neplăcută. Atunci când a făcut comanda, a fost șocat de suma pe care i s-a cerut pentru o cursă de doar câțiva kilometri de la aeroport până acasă.
Acesta a fost taxat cu 170 de lei pentru o cursă scurtă în interiorul orașului Cluj-Napoca, iar motivul invocat care chipurile „justifică” acest cost a fost cererea extrem de ridicată pentru serviciu.
„Mai țineți minte când era mai ieftin să mergi cu Uber/Bolt? Acum ieși mai ieftin doar dacă ai ceva promoții/discounturi. De ultimele 4 ori când am mers la aeroport anul asta am comandat taxi, era mult mai ieftin”, a scris clujeanul pe o rețea socială.
Imediat, românii au reaționat la postare:
„Nu știu de Uber, mie întotdeauna mi s-a părut mai scump comparativ cu Bolt, iar șoferii mereu sunt un dezastru. Mi s-a întâmplat de atâtea ori să anuleze comenzi fără motiv, sau să nu se miște șoferii din loc mai mult de 20 de minute, timp în care mai bine luăm autobuzul”.
„Bolt într-adevăr s-a cam stricat, dar n-ai ce să îi faci. Ăsta e defectul rîde sharingului. Odată cu popularitatea a scăzut și calitatea serviciului”.
„Cineva din familie care face Bolt și Uber mi-a zis o chestie urâtă, cum că e un grup pe WhatsApp unde ei se înțeleg să se pună offline la ore-cheie că să crească cererea și prețul. Acuma dacă e pe bune, nu știu”.
Pe de altă parte, cei care aleg să lucreze pentru Bolt sau Uber ajung să bage sume frumusele în buzunar. Salariul unui șofer de la Bolt variază în funcție de numărul de ore lucrate și de cererea existentă, care poate duce la creșterea temporară a prețurilor. În Capitală, șoferii de Bolt sunt cel mai bine plătiți. Compania percepe un comision de 25% din prețul cursei, iar 75% din bani ajung la flotele partenere și apoi la șoferi, însă din aceștia trebuie să plătească combustibil, eventuale reparații ale autovehiculului, taxele și impozitele firmei.
Orașul unde oamenii își desfășoară activitatea poate influența mult venitul lunar. Un șofer din Capitală poate să câștige între 9.000 și 10.000 de lei brut lunar dacă lucrează opt ore pe zi. Avantajul e că fiecare șofer își poate face programul după bunul plac.
Pentru a calcula suma totală câștigată într-o zi, e necesar ca un șofer de Bolt să știe care sunt tarifele curselor.
Citește și: Uber își închide afacerile. Compania renunță la livrarea de mâncare și iese din piața transporturilor