Constructorul italian WeBuild și-a retras contestația la Curtea de Apel București pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, cunoscut sub numele de ,,lotul Meseș” de pe autostrada Transilvania, care reprezintă cel mai mare contract al CNAIR până în prezent, transmite Economedia.
pe data de 10 mai, la Curtea de Apel a avut loc termenul pentru contestația împotriva deciziei favorabile a CNSC către Makyol din Turcia pentru acest lot de pe autostrada Transilvania, însă instanța a luat act de retragerea constructorului italian și a dispus plata unor cheltuieli de judecată în valoare de 6.000 de lei. După o serie de amânări, CNAIR ar putea desemna câștigătorul până la finalul lunii, 31 mai fiind termenul estimat comunicat în SEAP. Evaluarea tehnică a fost finalizată încă din data de 23 ianuarie 2024.
După cum arată informațiile din dosarul contestației, în data de 26 ianuarie 2024, în faza de evaluare financiară, CNAIR a adresat o adresă către Makyol pentru a justifica prețurile din oferta considerată admisibilă (reprezentând 80% din valoarea estimată). Deși contestația este anonimizată, se poate deduce că oferta Makyol ar putea fi cu mult sub estimarea făcută de către CNAIR, fapt ce a determinat instituția să solicite explicații suplimentare despre construcția lotului de pe autostrada Transilvania, în conformitate cu practica în cazul altor contracte similare.
Makyol a afirmat că a furnizat răspunsuri clare și detaliate la solicitarea de clarificare, însă a contestat legalitatea acestui demers din partea CNAIR, în ciuda faptului că a răspuns pentru a evita eliminarea ofertei din competiția pentru contractul acestui lot de pe autostrada Transilvania.
Te-ar putea interesa și: CNAIR caută o firmă de pază pentru un lot de pe Autostrada Transilvania. 5 oferte au fost deja depuse pentru contractul de 4 milioane de lei
Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe autostrada Transilvania, care include și un tunel de 3 kilometri în zona Meseș, a fost demarată acum mai bine de un an, pe 10 februarie 2023. În luna august a aceluiași an au fost înregistrate 7 oferte.
Pentru cei 41 de kilometri de pe autostrada Transilvania, CNAIR a stabilit o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, echivalentul a 6 ani și jumătate. Tunelul Meseș, având o lungime de 2,8 kilometri și două galerii, este de trei ori mai mare decât cel mai lung tunel rutier din România, cel de pe Transfăgărășan.