Românii continuă să prefere Jumbo. Retailerul grec de jucării și decorațiuni și-a majorat afacerile în România anul trecut, cele 16 hipermarketuri operate pe plan local înregistrând vânzări cumulate de peste 200 milioane de euro. Vânzările Jumbo în România au crescut cu 10,1%, la 200,48 milioane de euro, de la 182,1 milioane de euro în 2021, anunță Profit.
Potrivit sursei citate, la nivelul grupului, vânzările au crescut cu 14,1% față de 2021, la 949,4 milioane de euro. Jumbo România a obținut un câștig înainte de taxe de 82,1 milioane de euro anul trecut, în urcare de la 67,1 milioane de euro în 2021, subsidiara locală contribuind cu circa 26% la rezultatul grupului. Mai mult, retailerul elen are o rețea de 16 magazine fizice în țara noastră. Cel mai recent magazin a fost deschis în Sibiu.
Conform Jumbo și-a revizuit strategia generală legată de extinderea pe piața românească în 2023, urmând să deschidă un singur hipermarket până la finele anului, față de două magazine planificate anterior. Jumbo a promis că va mai deschide încă un magazin gigant la Iași, datorită cererilor de pe piață. Tot în acest an urmează să fie lansat și magazinul online e-jumbo.ro, anunțat ca fiind pregătit încă dinaintea pandemiei. În 2024, Jumbo vrea să inaugureze încă două hipermarketuri în România.
Ziarul Profit mai anunță că Jumbo a investit aproape 50 de milioane de euro în achiziția de active fixe în România anul trecut, în creștere de la 35,7 milioane de euro în 2021. Jumbo deține 83 de magazine fizice, în Grecia (53), România (16), Bulgaria (9) și Cipru (5), în timp ce magazinul online este operațional în Grecia și Cipru. Retailerul de jucării este la or actuală prin intermediul unor parteneriate cu o serie de companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.
Ai mai putea citi: Preț carburanți 12 aprilie 2023. Șoferii se lovesc de o nouă scumpire