Kaufland introduce o nouă modalitate de plată în Germania, din toamnă. Retailerul vrea să le ofere clienților un nou serviciu de plată, diferit de cele obișnuite, care nu prevede numerar sau card și nici măcar o conexiune la internet nu este necesară. Cum va funcționa noul serviciu.
Noua funcție se numește Bluecode, un termen menționat tot mai des în legătură cu noile funcții de plată din magazine. Metoda este deja folosită în magazinele de hardware Globus, farmaciile Rossmann și Müller, cât și în numeroase supermarketuri austriece marca Billa. Kaufland vrea acum să urmeze exemplul și să introducă metoda de plată din toamnă, după o primă fază de testare.
Noua metodă de plată ar trebui să devină parte din aplicația Kaufland, astfel încât clienții să își poată plăti în mod convenabil cumpărăturile prin intermediul telefonului mobil. Clienții trebuie să introducă datele de plată în aplicație, iar mai apoi, la casa de marcat trebuie doar să prezinte codul QR de pe cardul Kaufland. În urma plății, codul QR negru devine albastru. De aici și denumirea „Bluecode”. Atenție, codul este valabil doar pentru 4 minute.
O altă caracteristică a modalității de plată este că funcționează fără initernet, cel puțin temporar. Clienții pot plăti prin intermediul noii funcții, chiar dacă nu au internet.
Citește și: Ce salariu primește un angajat la Lidl Spania comparativ cu unul din România
Aplicația Kaufland Pay va putea fi utilizată atât la casele normale, cât și la cele cu autoservire și poate fi folosită inclusiv de pe ceasurile inteligente.
Funcția a fost dezvoltată de Kaufland împreună cu furnizorii de servicii Bluecode și Payone. Potirvit companiei, Bluecode poate fi folosit și în magazinele online dacă cumpărătorii scanează codul QR care apare pe smartphone-ul sau smartwatch-ul lor.
Compania Bluecode își dorește să crească în viitor și să construiască o rețea în întreaga Europă. În prezent, există aproximativ 20.000 de puncte de acceptare, potrivit ziarulromanesc.de.