Kaufland își extinde afacerile pe teritoriul României și investește din ce în ce mai mult. În anul 2023, compania a investit în România 1,35 de miliarde de lei, un nivel apropiat de cel din anii anteriori, potrivit Ziarul Financiar.
Retailerul german are aproximativ 180 de hipermarketuri pe plan local și a închis anul cu o cifră de afaceri în valoare de 18,35 de miliarde de lei, cu 14,3% mai mult decât în 2022. Urcarea a fost susținută de inflația care a fost puțin sub 7% la finalul anului trecut, dar și de expansiune.
În anul 2023, Kaufland a deschis 13 magazine, iar asta reprezintă unul dintre cele mai rapide ritmuri de expansiune din 2005, de când retailer-ul a intrat pe piața din România.
Reprezentanții Kaufland anunță că își doresc să se extindă și mai mult în România și să le ofere clienților servicii cât mai calitative.
„Strategia Kaufland rămâne ancorată în direcţii clare, bine definite: expansiunea reţelei, adaptarea sortimentului la tendinţele de consum, sustenabilitatea, precum şi digitalizarea şi îmbunătăţirea experienţei de cumpărare pentru toţi cei peste 500.000 de clienţi care ne trec zilnic pragul. În ceea ce priveşte strategia de expansiune, cu toate că ne confruntăm cu creşteri ale costurilor de construcţie cu până la 40%, ne-am propus să menţinem constant ritmul deschiderilor, cu 10 magazine noi pe parcursul unui an financiar, la care se adagă şi costurile aferente modernizărilor“, a spus Valer Hancaş, directorul de comunicare şi corporate affairs la Kaufland România.
Citește și: Salariile la Kaufland, aproape ca ale unui debutant în IT. Retailerul face angajări pe aceste posturi
Retailerul german a devenit popular în întreaga lume și din ce în ce mai mulți clienți calcă pragul magazinelor. În momentul de față, la nivel european, Kaufland deține peste 1.200 de magazine, dintre care cele mai multe sunt în Germania. Numărul acestora este de 650. De asemenea, retailerul se regăsește și în alte țări din Europa Centrală și de Est ca Cehia, Polonia, Croația, Slovacia, Bulgaria și Republica Moldova.
Compania are o echipă formată din peste 155.000 de angajați la nivel internațional și peste 17.000 la nivel național.
Dieter Schwarz este proprietarul lanțului de magazine și, cu toate că are o avere uriașă, este un personaj extrem de discret în peisajul public. Potrivit Forbes, acesta are o avere estimată la 38 de miliarde de dolari, ceea ce îl plasează pe locul al doilea în topul celor mai bogați germani.
Citește și: Ce poți cumpăra de 178 de lei din Kaufland! O româncă și-a postat coșul de cumpărături pe Facebook