Creșterea prețurilor la alimente și energie a determinat un număr mare de români să renunțe la produsele cu o perioadă lungă de întrebuințare. Cătălin Pozdarie, executivul care conduce operațiunile locale ale Hervis, afirmă că inflația crescută a influențat semnificativ comportamentul de consum, citează zf.ro.
Inflația a reprezentat o adevărate bătaie de cap pentru români în ultima perioadă. Din cauza prețurilor mari la energie și alimentele de bază, oamenii se gândesc de două ori înainte să facă o achiziție.
Din acest punct de vedere, Cătălin Pozdarie afirmă că inflația a influențat cel mai mult comportamentul de consum. Executivul care conduce operațiunile locale la Hervis spune că interesul pentru produsele cu o perioadă lungă de întrebuințare a scăzut considerabil, așa cum arată și vânzările din lanțul de magazine pe care îl conduce. Conform datelor de la Hervis, românii au renunțat la un echipament sportiv de bază, care îi ajuta să aibă un stil de viață sănătos: bicicletele.
„Inflaţia a influenţat cel mai mult comportamentul de consum.
Creşterea preţurilor la energia electrică, gaz şi, nu în ultimul rând, la alimente a dus la alocarea unor resurse suplimentare pentru satisfacerea acestor nevoi de bază.
Automat, interesul pentru produse cu o perioadă lungă de întrebuinţare, mai scumpe, a scăzut. În cazul nostru, am sesizat o scădere a interesului pentru biciclete”, declară Pozdarie.
Citește și: iPhone-urile recondiționate, vânzări record în 2022. Pe ce loc se află Samsung, principalul rival
Hervis este una dintre cele mai mari companii din retailul de echipamente sportive. La nivel local, lanțul deține 48 magazine, care au înregistrat vânzări de 84 milioane de euro pe parcursul anului trecut.
Cătălin Pozdarie spune că, în perioada de criză, consumatorul este mult mai atent la promoții. Astfel, din dorința de a beneficia de produsele dorite la un preț accesibil, clienții ajung să se orienteze către magazinele care au o politică de preț mai agresivă, oferind promoții de tip discount.
În cele din urmă, executivul care conduce operațiunile locale la Hervis menționează că, fie că ne place sau nu, trecem printr-o criză în aceste momente. La fel de bine, Pozdarie spune că promoțiile nu au dispărut niciodată din politica comercială a lanțului de magazine pe care îl conduce. Reprezentantul spune că tocmai acest aspect ajută compania să se diferențieze de celelalte care activează în domeniul echipamentelor sportive și nu numai.
„Chiar dacă vrem să recunoaştem sau nu, în acest moment trecem printr-o criză.
În ceea ce ne priveşte, promoţiile nu au dispărut niciodată din politica noastră comercială.
Ele fac parte din ADN-ul nostru. Acest lucru ne diferenţiază faţă de concurenţă”, afirmă Cătălin Pozdarie.
Te-ar putea interesa și: Antreprenorii se confruntă cu cea mai slabă perioadă și se așteaptă la ce este mai rău. Vânzările sunt într-o scădere dramatică. „2008 e parfum pe lângă ce o să vină”