La Cocoș, un retailer autohton care are doar trei magazine la nivel național (Ploiești, București, Brașov), a avut în 2023, în medie, 615 angajați, cu 79% mai mulți decât cu un an în urmă (plus 15%), scrie economica.net
Retailerul german Lidl a sărit de pragul de 11.000 de angajați (11.293 de salariați) în 2023 față de 10.086 în 2022. La finalul lui 2023, Lidl avea 353 de magazine, după ce a deschis șapte magazine noi și a relocat o unitate.
Metro a avut un plus de 301 angajați (plus 8%) în 2023 față de 2022, ajungând la 3.298 de salariați.
Kaufland și-a mărit numărul de salariați în 2023 cu 4% (513 angajați), ajungând să aibă pe statul de plată o medie de 14.340 de persoane.
Mega Image, care avea la finele anului trecut 977 de unități, a avut în medie, în 2023, 10.886 de angajați, cu 268 (3%) în plus față de 2022.
La Penny numărul de angajați a crescut, în 2023, cu doar 1% față de 2022. Mai exact, dintr-un total de 6.524 de angajați, 78 (1%) s-au angajat în 2023.
În fine, Selgros avea cu 22 de salariați în plus în 2023 față de 2022, ajungând până la 4.733.
Au fost, însă, și retaileri care au făcut concedieri. Este vorba despre Carrefour, care a renunțat la peste 1.100 de salariați (minus 7%), ajungând să aibă anul trecut în toate cele cinci companii pe care le controlează (Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational S.R.L., Supeco Investment și Romania Hypermarche) 16.393 de angajați.
Și Auchan și-a micșorat echipa în 2023 – minus 322 de salariați reprezentând o scădere de 4% față de 2022. Retailerul a ajuns, astfel, la puțin peste 7.000 de persoane angajate. La nivel național, există, în prezent, peste 430 de magazine, cuprinzând 30 de hipermarketuri clasice, trei hipermarketuri discount, șapte supermarketuri, magazinul Auchan Go și aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.