La Cocoş estimează o cifră de afaceri de un miliard de lei pentru 2023. Supermarket La Cocoș SRL, companie controlată de familia Nica din Ploiești şi care operează lanțul de trei magazine tip hard discounter La Cocoș, în Ploiești și București, mizează anul acesta pe afaceri de un miliard de lei, cu 40% în plus față de 2022 când, din datele Ministerului Finanțelor Publice, a raportat afaceri de peste 713,5 milioane de lei.
„Acest obiectiv poate fi realizat doar respectând constant politica de prețuri mici și prin implicarea celor 680 de colegi ce ajuta la dezvoltarea conceptului de magazine La Cocoș!”, declară Iulian Nica, fondatorul rețelei de magazine.
Magazinele La Cocoș se remarcă prin vânzarea unui număr restrâns de produse, aproximativ 11.000 de SKU-uri, cele mai vândute din fiecare categorie, și oferă clienților două sau trei prețuri de vânzare pentru fiecare produs, în funcție de cantitatea cumpărată. Cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 27.500 metri pătrați pe cele trei magazine deja deschise, două dintre ele în Ploiești și unul în București, compania oferă o gamă restrânsă din topul celor mai vândute produse. Primul magazin, situat în strada Șoseaua Vestului Nr. 21 din Ploiești, a fost deschis în iulie 2014 și astăzi este complet renovat, are o suprafață de 4.500 metri pătrați. A doua locație este situată tot în Ploiești, în strada Poligonului Nr. 5-7, având o suprafață de aproximativ 13.000 metri pătrați și este considerat de către parteneri cel mai mare magazin cu capital 100% românesc. Cea de-a treia locație, deschisă în noiembrie 2020, operează pe o suprafață de aproximativ 10.000 metri pătrați și este situată în București, pe Șoseaua Vitan – Bârzești 7 A, scrie Revista Progresiv.
„În ceea ce privește planurile de extindere pentru următorii doi ani, 2024 și 2025, La Cocoș își propune să deschidă încă 5 magazine noi, fiecare cu o suprafață de vânzare medie de aproximativ 10.000 metri pătrați si să atragem alături de cei 680 de colegi existenți încă 1200 de colegi pentru a contribui la dezvoltarea rețelei de magazine cu capital 100% românesc La Cocoș”, a mai spus Iulian Nica.
În 2022, afacerea a fost pentru al doilea an consecutiv liderul pieței locale de retail după ce a reușit să bifeze o creștere de 30% a cifrei de afaceri, de la 549,3 milioane lei la 713,5 milioane lei. În cazul profitului net este vorba de o dublare pe parcursul anului trecut. Concret, dacă 2021 se încheia pentru Supermarket La Cocoș cu un rezultat net de 10,7 milioane lei, în 2022 acesta a ajuns la valoarea de 20,4 milioane lei, cea mai mare valoare raportată în rândul retailerilor independenți.