Pilos este un brand de lactate foarte accesibil, care a fost preluat, în 2020, de Fabrica de Lapte Braşov. Așadar, celebra marcă de lactate se produce în orașul de sub Tâmpa. Mai exact, Fabrica de Lapte Brașov a preluat producţia de iaurturi BioEF, pentru lactatele Pilos, marca privată a retailerului Lidl, arată informațiile prezente pe eticheta laptelui, consultate cei de la ZF.
Fabrica de Lapte Brașov este, de altfel, și producătorul brandului Olympus, dar și în colaborare cu „FrieslandCampina, producătorul brandului Napolact și Lacto Food, companie care a preluat recent producţia de iaurturi BioEF, pentru lactatele Pilos, marca privată a retailerului”, conform informaţiilor de pe ambalajele produselor lactate disponibile în Lidl.
Până nu de mult, pe eticheta produselor marca Lidl, inclusiv pe laptele și iaurturile Pilos, se regăseau sintagme precum ”produs în UE” sau ”produs în România”.
Citeste si De unde sunt aduse, de fapt, ouăle de la Lidl. Puțini știau acest lucru
Dorin Cojocaru, preşedinte al Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui, dezvăluia anterior că nu este obligatoriu ca numele procesatorului să apară pe ambalajul produselor marcă proprie. Potrivit acestuia, ștampila sanitar-veterinară este suficientă pentru comercializarea în legalitate a produsului.
”Ne propunem să avem din ce în ce mai multe produse româneşti la raft, iar în acest moment, majoritatea articolelor proaspete, cum sunt lactatele sau carnea, provin majoritar din România“, se arată pe site-ul Lidl România.
Românii care cumpără frecvent lactate din diferite supermarketuri au observat, probabil, că lactatele Pilos sunt mai ieftine decât celelalte. Există diferențe semnificative în ceea ce privește prețul pentru laptele Pilos și laptele Olympus ori Napolact, spre exemplu. Referitor la aceste diferențe de preț, reprezentanţii grupului olandez FrieslandCampina România, producătorul Napolact, precizau faptul că ”nu sunt comparabile; costurile unui brand sunt diferite de cele ale unei mărci proprii“, potrivit Ziarului Financiar.
În acest context, reprezentanţii grupului olandez FrieslandCampina România au explicat că „preţul la raft al brandului Napolact include atât condiţiile comerciale cu retailerul, cât şi promisiunea de valoare a brandului către consumatori, costuri pe care marca proprie nu le are„.
Altfel spus, în preţul litrului de lapte sunt incluse atât discounturile acordate marilor lanţuri, cât şi bugetele de marketing.