Perioada exactă de desfăşurare a programului este 11 noiembrie 2022, ora: 1000 – 30 decembrie 2022, ora: 1400
În această perioadă sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor putea depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Prin intermediul acestui program, cetăţenii îşi vor putea casa maşinile mai vechi de 15 ani în schimbul unui voucher de 3.000 de lei. Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50 de milioane de lei.
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este înregistrat în evidențele fiscale ale UAT solicitant;
b) la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației;
c) are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
d) conține componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).
Te-ar putea interesa și: Anunțul premierului Nicolae Ciucă despre programul Rabla 2023. Buget de până la 15 milioane de lei
Aceasta este a doua amânare a lansării Programului care urmează să permită scoaterea din uz a maşinilor mai vechi de 15 ani şi care ar fi trebuit demarat în luna septembrie.
AFM anunţa, la finele lunii august, că unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator, începând din 23 septembrie 2022, pentru înscrierea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate.
În 22 septembrie, instituţia a anunţat că Programul a fost amânat şi urmează ca unităţile menţionate să poată să-şi creeze conturile de utilizator începând cu data de 14 octombrie 2022.