Laurențiu Urluescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie din România (AFEER), a anunțat că românii care au fost nevoiți să plătească factura la curent de două ori, la doi furnizori diferiți, își vor putea primi acum banii înapoi, însă trebuite să respecte câțiva pași.
Laurențiu Urluescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie din România (AFEER), a anunțat că românii care au doi furnizori de energie electrică în același timp, își vor putea primi acum banii înapoi.
Laurențiu Urluescu, președintele AFFER, despre ce trebuie să facă românii pentru a-și primi banii înapoi
Acesta a anunțat miercuri, la Antena 3 CNN, că s-a produs o eroare în cazul românilor care au mai mulți furnizorii de energie electrică. Mai exact, oamenii s-au trezit că au doi furnizori la curent în același timp, chiar dacă au renunțat la unul și au făcut un alt contract.
Un exemplu concret a fost prezentat de un telespectator Decisiv, care a observat că are un contract de energie electrică valabil din 2017 până în prezent și mai are un contract, cu un alt furnizor, încheiat în 2022, spre finalul anului. Cu alte cuvinte, omul avea înregistrate două contracte pe același loc de consum.
„E posibil să apară niște întârzieri în momentul în care se schimbă furnizorul. Există un lanț întreg de informații care se transferă de la vechiul furnizor la noul furnizor, prin intermediul mai multor autorități. De asta recomand, în momentul în care un client își schimbă furnizorul, după ce are contractul semnat cu noul furnizor, să nu plătească la vechiul furnizor facturile cel puțin pentru o lună până când apare o factură finală de regularizare.
În cazul acesta, după cum am văzut din ce ați prezentat dumneavoastră, se pare că este vorba despre o eroare. Înțeleg că la noul furnizor a trecut din luna octombrie a anului trecut, sunt mai multe luni și în cazul în care ați trecut la un nou furnizor de mai multe luni și ați primit facturi și de la noul și de la vechiul furnizor atunci este o problemă și trebuie să luați legătura cu furnizorul respectiv”, a explicat Laurențiu Urluescu, președintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România – AFEER.
Un alt caz a fost prezentat de un alt telespectator, care, deși s-a mutat de la un furnizor la altul, a primit o factură de la primul furnizor, la încetarea contractului, de -870,24 de lei.
„În cazul acesta, cel mai probabil a fost o cantitate plătită în plus, cel mai probabil pe cantitate estimată, și în momentul citirii a trebuit regularizat. Și de asta a apărut o factură cu minus. Există o obligație a vechiului furnizor să returneze banii. Deci, la simpla cerere a consumatorului către vechiul furnizor, o cerere însoțită de un număr de cont, furnizorul va returna banii.
Trebuie să atrag atenția, chiar dacă nu schimbați furnizorul și furnizorul actual vă transmite o factură cu o sumă negativă mai mare de 100 de lei, acesta este obligat în cazul în care dumneavoastră cereți să vă transfere suma în contul în care doriți dumneavoastră” a explicat Laurențiu Urluescu.
Președintele Asociației Furnizorilor de Energie din România a mai precizat că acest lucru poate fi verificat pe site-ul anre.ro
De asemenea, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei a anunțat că va demara un control la furnizorii de energie electrică pentru a verifica corectitudinea facturilor emise pe luna decembrie, după ce mai mulţi consumatori casnici au reclamat faptul că acestea ar avea valoarea unei facturi întregi, deşi consumul este cel calculat doar pe jumătate de lună.