Vești bune pentru românii care vor să așteaptă de mai muți ani finalizarea lucrărilor pentru cel mai lung drum în regim de autostradă. Astfel, după cum transmite un secretar de stat din Ministerul transporturilor, tronsonul de pe Autostrada București de care este nevoie pentru a lega A1 și Autostrada Soarelui va fi gata la vară, transmite Economedia.
Legătura dintre Autostrada București Sud și Autostrada Soarelui ar putea fi deschisă la sfârșitul lunii iulie, a anunțat șantierul de la Glina, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. După cum explică acesta, este vorba despre un segment de 10 kilometri între Popești-Leordeni (DN 4) și A2 – Autostrada Soarelui, care face parte din primul lot al A0 și este acum finalizat în proporție de peste 90%.
Termenul inițial de execuție pentru lotul Glina-Vidra de pe Autostrada București, de 17 kilometri, era toamna anului 2023. Deschiderea celor 10 km va permite circulația pe 33 de kilometri între Bragadiru (DN 6) și Constanța (Ovidiu/Agigea) pe o autostradă completă, însumând aproape 250 de kilometri.
Legătura dintre Autostrada Soarelui și Autostrada București Sud va elimina blocajele de la intrarea în București, A2 în centura Bucureștiului (tronson nemodernizat, cu o singură bandă pe sens) și cozile la intrarea pe A2 din centură.
Te-ar putea interesa și: Se lucrează intens pe Autostrada Moldovei! Marcel Ciolacu: „Este o premieră pentru România: 12 pasaje întinse pe circa 2 kilometri”
Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a anunțat că firma Alsim Alarko (Turcia) a început lucrările de asfaltare pentru nodul rutier dintre Autostrada București și A2 (zona Glina) și a remediat problemele cu placa de suprabetonare de pe una dintre bretele.
Secretarul de stat spune că aceasta este ultima zonă unde mai trebuie pus asfalt pe acest lot din Autostrada București și că se lucrează cu mai multe finisoare la pasajul principal peste Autostrada A2. De asemenea, acesta explică faptul că problemele cu placa de suprabetonare au fost remediate și că activitatea s-a îmbunătățit față de atunci când a fost ultima dată pe șantier.
Datorită mobilizării sporite, secretarul de stat consideră că este posibil ca la sfârșitul lunii iulie să se poată circula pe acest lot de pe Autostrada București și pe nodul rutier A0-A2 fără restricții.
,,Este ultima zonă în care mai este de turnat (n.r așternut) asfalt pe acest lot, se lucrează cu mai multe finisoare la pasajul principal peste Autostrada A 2. Secțiunea de placă de suprabetonare care a fost cu problemă de neconformitate identificată a fost remediată. Activitatea este mai bună față de acum o săptămână și jumătate când am fost ultima dată. După ce se aștern straturile de asfalt urmează să se monteze și rosturile de dilatare. Pentru că mobilizarea a mai crescut cred că este posibil ca la sfârșitul lunii iulie să circulăm pe acest lot de 10 kilometri și pe nodul rutier A 0-A2 fără restricții”, explică Ionel Scrioșteanu.
Ministerului Transporturilor a promis pentru finalizarea legăturii completă între Pitești, București și Constanța în regim de autostradă. În prezent, rămâne de văzut dacă constructorii vor reuși să finalizeze lucrările până în decembrie 2024, conform termenului asumat sau promis, loturile 1 și 4 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești, respectiv lotul 3 al Autostrăzii București Sud, pentru a permite circulația neîntreruptă pe drumuri de mare viteză de la Craiova la Constanța.
Citește și: VIDEO istoric. CNAIR face anunțul momentului. Când vom circula pe cea mai așteptată autostradă din România