Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a decis să suspende licitația pentru modernizarea Centurii București Nord, segmentul de 11 kilometri între DN 2 – Afumați și Autostrada A2 – Soarelui, evaluată la suma considerabilă de 450 de milioane de lei. Această hotărâre a fost comunicată miercuri, 14 februarie, cu doar o zi înainte de data limită inițială pentru depunerea ofertelor, programată pentru 15 februarie 2024, transmite Economedia.
Anunțul CNAIR legat de suspendarea licitației vine într-un moment critic pentru proiectele de infrastructură care vizează îmbunătățirea conectivității și mobilității într-o zonă critică din jurul capitalei. Acest tronson de centură este vital pentru gestionarea traficului și fluidizarea circulației în și în jurul Bucureștiului, având un impact semnificativ asupra economiei regionale și naționale.
Pe data de 4 ianuarie 2024, a fost demarat procesul de achiziție pentru un nou contract ce vizează finalizarea Pasajului de la Cernica și extinderea Centurii București Nord (DNCB) între DN 2 – Afumați și Autostrada A2 – Soarelui. Contractul, evaluat la o valoare estimativă cuprinsă între 458 și 540 milioane de lei, reprezintă un proiect major în cadrul infrastructurii rutiere din regiune. Finanțarea acestuia va proveni în proporție de 40% din Programul Transport 2021-2027.
Te-ar putea interesa și: CNAIR a lansat licitația studiului de fezabilitate necesar pentru modernizarea unui lot de pe DN 2 București-Urziceni
Durata contractului oferit de CNAIR este stabilită la 24 de luni, din care 6 luni sunt alocate pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție. Această planificare riguroasă urmărește să asigure atât o pregătire adecvată a proiectului, cât și o implementare eficientă și rapidă a lucrărilor.
În ceea ce privește garanția de bună execuție, aceasta va fi valabilă pentru un interval cuprins între 3 și 5 ani, în funcție de specificațiile contractuale. Această măsură are rolul de a asigura calitatea și durabilitatea lucrărilor realizate, oferind o protecție atât pentru investitorii publici, cât și pentru beneficiarii finali ai infrastructurii.
Modernizarea sectorului cu o lungime de 11 kilometri, inițiată acum aproape zece ani cu compania Tehnologica Radion și continuată cu Tirrena Scavi (contract reziliat în decembrie 2022), reprezintă un proiect de importanță critică pentru fluxul de tranzit în zona Capitalei. Loturile 3 și 4 ale Autostrăzii București Nord se află încă în faza de proiectare, subliniind necesitatea continuării eforturilor de modernizare în acest sector vital.
CNAIR a necesitat peste un an pentru realizarea expertizei tehnice și elaborarea proiectului pentru noua licitație. Potrivit informațiilor publicate în SEAP, „Obiectul contractului constă în PROIECTAREA ȘI EXECUȚIA modernizării centurii rutiere a Municipiului București, între A1-DN7 și DN2-A2, Sectorul DN2 – A2”, având o lungime aproximativă de 11,45 km, în conformitate cu cerințele stabilite în contractul de lucrări.
În plus față de pasajul de la Cernica, antreprenorul desemnat va fi responsabil și de lucrările de consolidare și extindere la podurile/pasajele situate pe traseu.
Modernizarea Centurii București Nord trebuia să fie finalizată cu aproape zece ani în urmă, având în vedere că un contract a fost semnat încă din 2012 cu compania Tehnologica Radion (cu termen limită în 2015). Totuși, contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 din cauza insolvenței constructorului și a întreruperii lucrărilor. Ulterior, lucrările au fost reluate în mai 2020 cu compania Tirrena Scavi, care a avut la dispoziție 16 luni pentru finalizare (includând lărgirea la 4 benzi, construirea pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de-a lungul traseului).