Licitația pentru proiectarea și execuția centurii Timișoara Vest a fost deblocată. Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pe 15 mai, după cum a transmis, la Timișoara, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pe de altă parte, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, procedura încă figurează ca „suspendată”, notează Economedia.
Procedura a fost deblocată după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația ARL Cluj (Strabag). Decizia CNSC a fost emisă luni, 22 aprilie și publicată marți. Centura Timișoara Vest are o lungime de 13 km. și închide inelul din zona municipiului de pe Bega.
„A fost deblocată licitația pentru Centura Vest la 4 benzi. Termenul final pentru depunerea ofertelor este 15 mai. Centura va fi la 4 benzi. De asemenea, pentru Drumul de Legătură la Sânandrei- A 1, eu sper ca în următoarele săptămâni să fie declocat la CNSC”, a spus Sorin Grindeanu despre Centura Timișoara Vest.
În ceea ce privește Drumul de Legătură Timișoara-A1, CNSC a admis contestația ARL Cluj (Strabag) și a dispus reevaluarea ofertelor.
Valoarea mare se poate explica prin profilul de drum rapid 2X2 benzi, cu spațiu median și acostament, viteză de proiectare de 120 km/h și mai ales cele 4 structuri importante: două pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale ocolitoarei.
Așadar, cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri). La km 10 va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59 Timișoara – Moravița și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad.
Al treilea pasaj ca lungime, mai exact de 455 m, este cel de la km 4 peste DN 6 Timișoara – Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13 peste Bega. Durata de execuție este de 24 de luni.
„Punctul de inceput al obiectivului „Varianta de ocolire Timisoara Vest”, se desprinde din DNCT (existentă) are orientare spre sud-est, fiind în prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1,00 km, după care printr-o curbă cu rază mare schimbă orientarea traseului către sud.
La km 3+380 traversează CF 218 Timișoara – Arad și la km 4+860 traversează atât DN 6 cât și CF 133 Ronat Triaj-Cenad aflată în paralel cu drumul național.
În continuare traseul se deșfasoară într-o zonă plată, la circa 600 m în paralel cu o linie electrică de 220kV, traversează pârâul Beregsău la km 7+795 al variantei și printr-un pasaj comun traversează în zona km 9+950 DN 59A (km DN 59A 6+200) și CF 100 Timișoara – Jimbolia aflată la circa 400 m sud față de drumul național după care varianta se îndreaptă spre Canalul Bega.
La aproximativ 200 m după traversarea Canalului Bega varianta are punct final varianta de ocolire Timișoara Sud. Lungimea traseului studiat este de 13,906 km. Drumul este încadrat în clasă tehnică II. Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteză de proiectare de120 km/h, raza minimă în plan fiind de Rmin=1000,0 m.
Datorită (sic !) constrângerilor legate de legătura cu Varianta ocolitoare Timișoara Sud și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.”