a lansat în cursul zilei de 24 mai 2024 noua licitație pentru secțiunea Craiova-Caransebeș pe Magistrala 100 București-Craiova-Timișoara, vineri fiind publicate în SEAP procedurile de achiziție pentru loturile 3 și 6. Secțiunea Craiova-Caransebeș are o lungime totală de 225 km., iar lotul 3 este cel mai dificil pentru că include tunelul de la Balota cu o lungime de 6 kilometri. Contractul de execuție (Lotul 3) are o durată de 72 luni (12 etapa de proiectare și 60 luni pentru lucrări).
Conform MT, diferit față de prima licitație, complet ratată, valoarea estimată a lotului Igiroasa-Drobeta Turnu Severin (41 km.) este cuprinsă acum între 5,1 și 6,1 miliarde lei, la prima procedură având o valoare mult subestimată de 3-3,7 miliarde lei.
Ai mai putea citi: Un nou cutremur a zguduit România. INCDFP anunță zonele în care s-a resimțit seismul. Ce riscuri urmează
,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţiile pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 3 IGIROASA – DROBETA TURNU SEVERIN și LOTUL 6 PO POARTA – CARANSEBEȘ, aferente obiectivului major de investiții Modernizarea tronsonului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ. Valoarea financiară totală estimată a celor 2 contracte este de 7,35 MLD lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare a fiecărui contract este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție.
Achițiile publice pentru LOTURILE 3 și 6 prevăd proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 78,4 km, din lungimea totală a tronsonului, și sunt licitate individual astfel:
Procedura 1
–LOT 3: IGIROASA (CAP Y) – DROBETA TURNU SEVERIN (Cap X ), km 331+000 – 362+632 (41,234 km). Valoarea financiară estimată a contractului: 5.167.135.556,63 lei fără TVA
Procedura 2
LOT 6: PO POARTA – CARANSEBEȘ km 436+887 la Caransebeș, km 474+046 (37,160 km). Valoarea financiară estimată a contractului: 2.208.020.546,24 lei, fără TVA
Menționăm faptul că, scopul general al implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) vizează:
→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
→ mărirea capacității de tranzit;
→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
→ modernizare poduri, podețe
→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
→ instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰” -CFR Infrastructură.
Ai mai putea citi: Câți bani oprește statul pentru voucherele de vacanță? A fost actualizată lista românilor care primesc 1600 de lei