Pentru a-și reduce costurile cu energia și, indirect, a contribui la planul european de a reduce consumul de energie electrică din perioada de vârf de consum, cel mai mare lanț de magazine din România după cifra de afaceri a anunțat modificarea programului.
Dacă până în prezent orarul magazinelor Lidl este până la ora 22:00, începând cu data de 26 septembrie programul de funcționare al acestora va fi modificat. Conducerea companiei anuță că, incepand cu 26 septembrie clienții își vor putea face cumpărăturile doar intre orele 07:30 și 21:00 în zilele din timpul săptămânii, iar in weekend programul de lucru va fi drastic redus, intre orele 08:00 si 19:00, lasând românilor mai putin timp pentru a face cumparaturile obișnuite, informeaza idevice.ro
În urma acestei modificări, magazinele Lidl vor fi deschise cu 30 de minute mai târziu față de programul actual, și se vor inchide cu o ora mai devreme în timpul zilelor săptămânii, iar în weekend se deschid cu 30 de minute mai târziu și se închid cu 2 ore mai devreme decât în acest moment.
Citește și: Nici luxul nu mai e ce-a fost! Magazinele Louis Vuitton vor stinge lumina între 10 seara și 7 dimineața
Potrivit unor surse din piața de retail, citate de economica.net asociațiile din industrie au discutat recent problema costurilor cu energia și eventuale soluții la aceasta. Ideea de reducere a programului de funcționare nu ar fi momentan împărtășită de toate marile lanțuri de retail și nu a fost luată o decizie la nivelul Asociației Marilor Retaileri (AMRCR).
Operatorii lanțurilor de magazine se află într-o situație delicată în urma adoptării OUG 119/2022, care a intrat în vigoare la data de 1 septembrie. Până la acel moment, în baza OUG 27, ei beneficiau, fiind consumatori non-casnici, de plafonarea prețului la energie, astefl încît plăteau doar 1 leu/kWh, indiferent de furnizor sau de prețul de contract.
După 1 septembrie însă, lanțurile de magazine plătesc prețul pieței, chiar dacă au existat interpretări conform cărora acestea ar trebui să beneficieze de plafonarea parțială (pentru 85% din consum) la 1 leu/kWh, întrucât noua ordonanță mai permite acest preț plafonat pentru companiile din industria alimentară.
Te-ar putea interesa și: Kaufland și Lidl nu mai sprijină mașinile electrice. Începând de astăzi, încărcarea NU va mai fi gratis
După apariția noii ordonanțe, AMRCR a susținut că vrea să primească energie la preț plafonat și în continuare:
”Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma ‘industria alimentară’- care nu are o definiţie clară în legislaţia naţională – deoarece asigură funcţionarea permanentă şi optimă a lanţului de aprovizionare către populaţie”, au declarat reprezentanții Asociației pentru economica.net
Discounterul german Lidl este liderul comerţului local după cifra de afaceri, cu un rezultat financiar de 15 miliarde de lei în 2021. Compania, parte a grupul german Schwartz, operează un lanț de peste 340 de magazine la nivel național.