Lidl, principalul retailer de produse alimentare din România, propune spre vânzare peste 20 de proiecte de construire a magazinelor sale, având în vedere intenția de a le închiria ulterior. Această mișcare face parte dintr-o strategie de diversificare a expansiunii lor în piața locală. Conform surselor Profit.ro din domeniul imobiliar, consorțiul compus din M Core și Square 7 manifestă deja un interes semnificativ față de această oportunitate.
Lidl a pus în vânzare pachete de proprietăți compuse din peste 20 de terenuri situate în diverse localități din România, unde sunt în curs de autorizare sau deja autorizate construcții destinate magazinelor Lidl. Valoarea totală a acestor pachete depășește 20 de milioane de euro și sunt comercializate cu un randament de dezvoltare de aproximativ 7%. Acest nivel este considerat relativ ridicat, având în vedere că grupul M Core a achiziționat recent 25 de parcuri de retail din România de la investitorul belgian Mitiska REIM, plătind 219 milioane de euro, ceea ce reprezintă un randament de 9%.
Te-ar putea interesa și: Angajări la Lidl! Ce salariu și ce bonusuri primește un angajat la curățenie
În mod neobișnuit, Lidl s-a adresat mai multor dezvoltatori cu aceste pachete de proprietăți, înlocuind astfel practica obișnuită. De obicei, dezvoltatorii imobiliari vin cu propuneri pentru construirea unor parcuri de retail care să includă și un magazin Lidl.
O mare parte dintre cele peste 350 de magazine rețelei din România sunt dezvoltate și deținute de echipele interne ale retailerului, care gestionează o divizie imobiliară proprie. În prezent, lanțul de supermarketuri se află în discuții pentru a vinde o parte din aceste proprietăți către un consorțiu format din Square 7 Group în calitate de dezvoltator și grupul M Core ca finanțator. Acest parteneriat este similar cu cel între Square 7 și Mitiska, care a condus la crearea a 26 de parcuri de retail cu magazine ancoră Lidl sau Kaufland în România.
„În anul financiar 2024, râmânem consecvenți obiectivului de a investi în economia românească și vom continua, în mod accelerat, investițiile pe piața locală, investiții care se traduc și în extinderea și optimizarea rețelei de magazine. În acest sens, în următorii ani, ne propunem o expansiune accelerată a rețelei Lidl și o acoperire teritorială din ce în ce mai mare care să ne permită să ajungem și mai aproape de clienții noștri sau de potențialii clienți.
Strategia noastră de expansiune rămâne în continuare concentrată pe identificarea și cumpărarea terenurilor cu potențial, dar adaugă ca măsuri complementare închirierea de spații. De aceea, avem mai multe terenuri disponibile pe care vom dezvolta magazine Lidl singuri sau împreună cu un dezvoltator imobiliar, dar nu vindem niciun magazin Lidl deschis și funcțional din portofoliul nostru.
În același timp, explorăm activ noi oportunități de dezvoltare cu parteneri care sa identifice sau să ne propună terenuri optime pentru construcția și deschiderea unui nou magazin închiriat de Lidl la cheie. Totodată, rămânem fideli angajamentul nostru de a respecta cele mai înalte standarde de sustenabilitate în construcții, la baza acțiunilor noastre stând mereu eficiența și demersurile de dezvoltare durabilă“, au transmis reprezentanții companiei.
Citește și: Alertă alimentară în magazinele Lidl. Un produs consumat frecvent de români a fost retras de la raft