Lovitură puternică pentru Lidl! Compania gigant a fost prinsă de judecători că-și înșeală clienții, citează stiripesurse.ro. Inspectorii de la Protecția Consumatorilor nu au stat pe gânduri și au dat o amendă usturătoare.
Gigantul Lidl a fost acuzat că-și înșeală clienții. Acesta a primit o amendă de la Protecția Consumatorului, pe care a contestat-o ulterior în instanță. Cu toate acestea, judecătorii au menținut poziția luată de inspectori, având în vedere că reprezentanții companiei nu au reușit să-și demonstreze nevinovăția.
În 2021, au avut loc mai multe verificări la magazinul Lidl din Iași. Inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) nu au fost mulțumiți de descoperirile pe care le-au făcut.
Pe rafturile din magazin erau afișate mai multe panouri cu oferte promoționale pentru diferite produse, însă inspectorii au constatat că sunt înșelătoare. Pastilele pentru mașina de spălat erau prezentate cu mențiunea „40+4” gratis, alături de alte propuneri de interes pentru consumatori, precum bere Radler „3+1 gratis” sau bere Timișoreana „7+1 gratis”. În urma verificărilor, s-a constatat că berea Timișoreana nu exista la raft la doză, în așa fel încât clienții să poată compara variantele disponibile înainte de a achiziționa.
Te-ar putea interesa și: Lidl își schimbă radical oferta! Noua strategie-şoc a retailerului german
Tot în cadrul magazinului, mai multe produse erau însoțite de sintagma „Stoc limitat”. Formularea a fost considerată una înșelătoare de către inspectorii care au demarat verificările, având în vedere că în perioada menționată (16.01.2022 și 13.02.2022), consumatorii nu aveau siguranța că vor mai găsi bunurile dorite.
Inspectorii au scris o amendă usturătoare pentru Lidl. Compania gigant a fost sancționată cu 10.000 lei și un avertisment. Aceștia consideră că ofertele prezentate de magazin și formulările alese sunt o metodă prin care responsabilii îndeamnă clienții să cumpere imediat produsul, dacă doresc să beneficieze de oferta promoțională cu adevărat. Astfel, comportamentul față de clienți nu este unul corect.
Lidl nu a avut câștig de cauză în instanță. Compania a depus contestație pentru amenda care i-a fost aplicată, însă rezultatele obținute nu au fost cele dorite.
„Instanţa reţine că petentul nu a făcut dovada contrară a celor reținute în procesul-verbal de constatare a contravenției, motiv pentru care nu a fost răsturnată prezumția de temeinicie a celor menționate în procesul verbal de contravenție. Raportat la condiţiile concrete ale cauzei, instanţa apreciază că fapta petentului prezintă un grad ridicat de pericol social față de necesitatea ca comercianții să asigure o informare corectă a consumatorilor și să aibă un comportament corespunzător, fără să deruleze practici înșelătoare pentru consumatorul mediu menite să îl inducă în eroare”, este concluzia magistraților.
Citește și: Lidl lansează promoția „Totul sub 5 lei”. Laptele va fi cu 30% mai ieftin