- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lidl și-a înșelat teatral toți clienții! Gigantul nemțesc a primit o amendă de zeci de mii de euro de la Protecția Consumatorilor

12 Jan, 12:09 • Stefan Simion
Un market Lidl a fost prins că își înșela clienții, iar Protecția Consumatorului nu a iertat acest lucru. Nemții au fost amendați cu zeci de mii de euro.
Lidl și-a înșelat teatral toți clienții! Gigantul nemțesc a primit o amendă de zeci de mii de euro de la Protecția Consumatorilor

Un magazin ce aparține gigantului Lidl a fost prins de autorități încercând să înșele sute de clienți. Protecția Consumatorilor i-a aplicat o amendă rcord, scrie tvneamt.ro.

Lidl, amendat de protecția consumatorilor

Mai exact, conform jurnaliștilor din presa locală citată, magazinul Lidl de langă McDonald`s-ul din Piatra Neamț primit o amendă de 100.000 lei, adică peste 20.000 de euro – de la Protectia Consumatorului Neamț.

Sancțiunea fără precedent pentru Lidl din Neamț a fost aplicată ca urmare a faptului că la Lidl, clienții erau înșelați/furați pe față, după ce li se încasa un preț mai mare la casă decât prețul afișat la raft. Se pare că acest lucru se întâmpla la mai multe produse, nu doar la altul. Ce este cel mai grav este faptul că momentan nu se știe câte persoane s-au ales înșelate în acest fel. Conform directorului OPC Neamț, Vlad Ciurea, „un număr mare de consumatori au fost afectați”.

Lidl România
Lidl România

„Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Regiunea Nord Est Iași a desfășurat, prin intermediul CJPC Neamț, o acțiune de control la un magazin din lanțul deținut de LIDL Discount, din municipiul Piatra Neamt, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu, în cadrul acestei unități”, a transmis Protecția Consumatorilor.

În urma neregulilor constatate, comisarii CRPC Regiunea Nord Est Iași au aplicat următoarele sancțiuni:

  • amendă contravențională în valoare de 100.000 lei
  • măsura de încetare a practicii comerciale incorecte
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme.

Principale deficiențe constatate au fost:

– existența unei practici comerciale incorecte, constând în necomcordanțe între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat

– comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice.

„Am sancționat drastic practica comercială incorectă a operatorului economic, referitoare la existența diferențelor între prețul produsului de la raft și cel de la casa de marcat, ținând cont de faptul că un număr mare de consumatori au fost afectați, aceștia fiind determinați, de fapt, să ia o decizie de achiziționare a unui produs, având la bază un preț de vânzare care nu era cel corect, alegere clar în defavoarea lor”, a spus Vlad Ciurea, comisar-șef adj CJPC Neamț.

Urmărește Daily Business pe Google News
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult