Ligia Deca a anunțat că bibliotecile școlare ar putea fi deschise și pentru comunități, informează ziare.com. Ministrul Educației a venit cu această propunere din dorința de a reduce cazurile de analfabetism funcțional.
Ligia Deca a făcut astăzi o vizită în Bihor, moment în care a discutat cu autoritățile locale și județene despre diferite proiecte care ar putea fi puse în aplicare în zona menționată. În primă instanță, ministrul Educației a vorbit despre un centru județean de evaluare, de orientare în ceea ce privește parcursul educațional. Deca a punctat că elevii ar putea fi evaluați la finalul clasei a VIII-a, în așa fel încât aceștia să fie îndrumați corespunzător pe ruta de liceu care este cea mai potrivită pentru ei.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: An școlar 2023-2024. Cele patru excepții prin care părinții pot intra în școli. Noua lege a educației impune reguli stricte
„Am discutat despre proiecte adecvate nevoilor judeţului Bihor. Un prim astfel de proiect, care poate deveni un proiect pilot la nivel naţional, este cel care vizează un centru judeţean de evaluare, de orientare în ceea ce priveşte parcursul educaţional.
Practic să poată fi evaluaţi elevii la finalul clasei a VIII-a, pentru ca ei să fie corect îndrumaţi pe ruta de liceu care li se potriveşte. Există în legea învăţământului preuniversitar deja o prevedere care vizează o recomandare vis-a-vis de orientarea şcolară la finalul clasei a VIII-a şi cred că, văzând deschiderea şi demersurile deja întreprinse la nivelul judeţului Bihor, am putea să pilotăm această idee la Oradea, în viitorul imediat, şi să constituim un grup de lucru care să se aplece asupra acestui subiect, pentru ca în toamna de anul viitor să-l vedem deja funcţionând”, declară ministrul Educației.
Ligia Deca a menționat că un alt proiect ar putea fi deschiderea bibliotecilor școlare către comunități.
„Un al doilea proiect discutat este deschiderea bibliotecilor şcolare către comunităţi. Ştim cu toţii că nu peste tot, nu în fiecare unitate administrativ-teritorială, nu în fiecare localitate există o bibliotecă funcţională, care să aibă un fond de carte atractiv, care să poată reprezenta într-adevăr un centru cultural al comunităţii”, spune ministrul.
Ministrul Educației a venit cu această propunere din dorința de a reduce cazurile de analfabetism funcțional.
„De asemenea, ştim că avem nevoie de fonduri pentru ca bibliotecile şcolare să reprezinte într-adevăr acel mediu în care literaţia este stimulată.
Şi atunci poate că printr-un program, la fel, experimental, pilot, reuşim ca bibliotecile şcolare din judeţul Bihor să poată fi deschise sigur, în afara programului şcolar şi către publicul larg şi, în acelaşi timp, să poată fi finanţate cu fond de carte din partea autorităţilor locale, tocmai în ideea de a avea şi un fond de carte atractiv şi adecvat şi de a atrage nu numai elevii, ci şi familiile lor şi întreaga comunitate către bibliotecă.
Ne gândim ca un astfel de proiect ar reprezenta şi un aliat în ideea reducerii analfabetismului funcţional şi în ideea creşterii nivelului de literaţie la nivel naţional”, spune Deca.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Structura anului școlar 2023-2024. Apar noi modificări în Ministerul Educației și dispare o vacanță importantă