CFR a creează foarte multe probleme călătorilor români, iar aceștia sunt foarte nemulțumiți deserviciile pe care infrastructura românească ferovară le oferă, sau, mai bine spus, pe care nu le oferă. Așadar, s-a luat decizia ca linia de tren Constanța – Mangalia să intre în proces de modernizare, iar stațiile Neptun și Costinești vor intra în modernizare, studiul de feazbilitate fiind prelungit până în anul 2024.
Citește mai multe despre: CFR face anunțul de după 20 de ani! Trenurile revin în circulație pentru Gradiștea!
Clădirile de călători din halele Costinești și Neptul au fost incluse în licitația emisă de CFR Infrastructură, iar contractele au termen de proiectare și execuție de 12 luni. Valoarea acestei investiții ajunge la, aproximativ, 34 de milioane de lei, iar finanțarea este asigurată de Programul Trasporturi. Termenul iițial pentru fezabilitate era până în luna decembrie 2023, însă acesta a suferit o prelungire până în luna ianuarie a anului 2024. Linia Constanța-Mangalia are 43 de km, iar acest proiect era inclus în PNRR, însă data de finalizare nu avea posibilitatea de a fi finalizată, așadar, acest proiect a trecut sub „aripa” Programului de Modernizare.
„PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT) – 34 de MILIOANE LEI pentru MODERNIZAREA clădirilor de călători din NEPTUN și COSTINEȘTI TABĂRĂ.
Am lansat licitațiile pentru MODERNIZAREA clădirilor de călători din haltele NEPTUN și COSTINEȘTI TABĂRĂ, investiții în valoare totală estimată de 33.498.819,94 lei, sursa de finanţare fiind prevăzută în PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT) 2021 -2027.
Licitațiile publice vizează elaborarea proiectelor tehnice și execuția lucrărilor de modernizare a celor 2 clădiri de călători din haltele NEPTUN și COSTINEȘTI TABĂRĂ, valoarea estimată pentru fiecare stație CF fiind următoare:
–NEPTUN (Hc)/Valoare estimată: 18.213.251,82 lei fără TVA-COSTINEȘTI TABĂRĂ (Hc)/ Valoare estimată: 15.285.568,12 lei, fără TVA.MODERNIZAREA clădirilor din cele două halte de călători NEPTUN și COSTINEȘTI TABĂRĂ include următoarele lucrări:
→ clădiri noi de călători
→ peroane noi, inclusiv rampe pentru persoanele cu dizabilități
→ sistematizarea accesului la peroane
→ amenajarea trecerilor la nivel
→ garduri de protecție în zona liniilor
→ instalații moderne de telecomunicații și pentru siguranța circulație
→ sistem de supraveghere video” a transmis CFR Infrastructura.
Lucrările pentru electrificarea și dublarea (parțială) a liniei de tren Constanța – Mangalia au un cost estimat de 1,5 miliarde lei și o durată de realizare de 34 de luni, cu 10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. 23. Linia de tren Constanța – Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, este simplă, neelectrificată, iar în sezonul estival turiștii care merg în stațiunile din sudul Litoralului trebuie să aștepte schimbarea locomotivei la Constanța. Mai mult, în zilele călduroase, locomotivele diesel nu fac față garniturilor de 15 vagoane și nu asigură climatizarea, în special pentru vagoanele care au stat în soare. (n.r. Trenurile Soarelui intră în circulație din 17 iunie).
Lucrările de modernizare se fac pentru o viteză maximă de 120 km/h la trenurile de călători (Magistralele CFR se reabilitează pentru viteza de 160 km/h), iar pe tronsonul nou Costinești – Mangalia linia va fi dublată, a mai transmis CFR Infrastructură. Linia va fi electrificată pe toată lungimea, în prezent fiind doar pe 10 kilometri între Constanța și Agigea.”, așa arată datele proiectului, conform Economedia.