Extinderea M2 către Berceni trebuia să fie o bucurie la adresa locuitorilor, însă a devenit o adevărată dezamăgire, după ce traseul și stațiile liniei de metrou sunt prevăzute în câmp, a informat economedia.ro.
Berceni este o mică localitate de 14.000 de locuitori de lângă București, de la granița județului Ilfov cu Sectorul 4. Oamenii care aparțin acestei comune se simt frustrați și bombardați de proiecte care nu le aparțin, iar la unele constată că nu li se adresează în mod direct. Este cazul extinderii de 3 km a metroului la suprafață, prin comună.
Conform proiectului trimis de Metroul SA, și prezentat în premieră la dezbaterea cu cetățenii, stațiile sunt prevăzute a fi construite departe de locuințe, în câmp, în condițiile în care metroul are scopul de a asigura mobilitatea oamenilor din zonă: prima stație este amplasată la aproximativ 200 m de șoseaua de centură, a doua la 500 m de Autostrada 0, iar a treia stație este la aproximativ 250-260 m de Bulevardul 1 Mai.
Supărările au răsunat în sala de clasă de la școala nr.2, locul unde Gheorghe Covrigea, primarul din Berceni, a discutat cu locuitorii comunei despre extinderea metroului, aflat în stadiu de fezabilitate.
”Sunt proprietarul unui teren peste care va trece autostrada A0 și metroul. Am un teren acolo de 14.000 m pătrați, dar în loc să mă bucur că Berceniul este în sfârșit în vizorul cuiva și se va dezvolta fiindcă m-am născut și trăiesc aici, am ajuns să urăsc orice dezvoltare din comuna Berceni, ceea ce este foarte rău. Cui îi pasă că eu nu mă aleg nimic, cineva a făcut autostrada și a împărțit terenul în două, am înghițit-o, dar cu 2 euro/mp, eu am pierdut (la preț derizoriu) zona dinspre autostradă.
Am aflat de metrou, l-am felicitat pe Băluță că pune preț pe comuna Berceni, ca să aflu că metroul de fapt nu trece după primul proiect și că merge în linie dreaptă pe Șoseaua Berceni, unde sunt case și unde lumea este obișnuită să vină, ci o ia ca o arcadă frumoasă și învăluie un câmp din care eu, ca proprietar nu mă mai aleg cu nimic din terenul meu cel valoros pe care voiam să-l las nepotului meu. Probabil că acolo se va umple de blocuri, dar fraților trebuie să aibă o logică totul, te duci așa ca să faci o arcadă, când el venea în linie dreaptă și era bun pentru toți locuitorii, și în loc să fiu mulțumită de asta, că interesul meu este să fiu mulțumită”, a spus Ioana Baicu, localnic.
Deși discuția a fost destul de tensionată și avea nevoie de dezbateri mai concrete, la ședință nu au fost prezenți: președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, primarul sectorului 4 Daniel Băluță, dar și reprezentanții Metroul SA, proiectantul, sau ai ministerului Transporturilor, toți asociați în cadrul proiectului de extindere a metroului. În absența lor, și alți locuitori s-au revoltat față de proiectul care prevede ca metroul să aibă stații departe de case și suspectează că traseul este, de fapt, dat cu dedicație unor dezvoltatori imobiliari ce vor construi ulterior blocuri lângă stații și pentru care există un plan urbanistic zonal (PUZ) aprobat.