- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lotul 2 de pe autostrada Sibiu – Pitești, blocaje și întârzieri. Constructorul turc nu a depus documentele pentru autorizația de construire – Asociația Pro Infrastructură

08 Jan, 09:49 • Adrian Popovici
Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra faptului că există riscul ca lucrările pentru lotul 2 de pe Autostrada Sibiu - Pitești, între Boița și Cornetu, ar putea să nu înceapă la timp și asta deoarece încă nu au fost depus Proiectul pentru Obținerea Autorizației de Construire (AC), la care se adaugă și alte probleme birocratice. În acest context, terminarea secțiunii în doar 50 de luni ar reprezenta un „miracol”.
Lotul 2 de pe autostrada Sibiu – Pitești, blocaje și întârzieri. Constructorul turc nu a depus documentele pentru autorizația de construire - Asociația Pro Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești este unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură ale României din ultimii ani, cu toate acestea, se confruntă cu o serie de probleme care împiedică finalizarea acesteia în termenele anunțate. După cum critică Asociația Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook, aceste dificultăți apar la tronsonul secund al autostrăzii, cel dintre Boița și Cornetu, și care înainte de provocările din teren se confruntă cu dificultăți birocratice.

„Începem și cu sapa sau stăm doar cu Mapa? Așteptată cu sufletul la gură de o țară întreagă, Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești ar trebui să vadă startul în teren în acest an, dar la noi nu e niciodată simplu”, transmite asociația.

Din cauza problemelor legate de documentația necesară, asociația este de părere că lucrările la Autostrada Sibiu- Pitești vor avea de suferit și că finalizarea lor în termenul de 50 de luni impus prin contract ar fi un „miracol”. În plus, aceste probleme se vor răsfrânge asupra întregului proiect, existând riscul ca autostrada București-Sibiu să nu fie gata nici până în 2030.

După cum explică reprezentanții acesteia, turcii de la Mapa-Cengiz au avut 15 luni pentru a depune documentele necesare autorizației de construcție doar că, la finalul lunii decembrie 2023 acest lucru nu s-a întâmplat. Conform calendarului stabilit, până în acest moment, constructorul ar fi trebuit să depună actele necesare, să termine proiectarea pentru ca „să poată fi demarate lucrările de execuție” pentru acest lot al Autostrăzii Sibiu- Pitești.

Te-ar putea interesa și: Sorin Grindeanu, anunţul momentului: câți kilometri de autostradă vom avea în 2024

Autostrada Sibiu – Pitești.

Un „miracol” dacă Autostrada Sibiu – Pitești va fi gata la timp

În lipsa documentelor necesare, lucrările nu pot începe, iar asociația critică problemele birocratice care împiedică acest lucru. Astfel, nu pot fi realizate forajele geotehnice în zonele împădurite, adică pe aproximativ o treime din traseu. Totuși, acestea au fost realizate în zonele în care copacii nu au reprezentat o problemă fizică sau legală.

„În țara în care pădurile se fură… ca-n codru, este teribil de greu să le tai legal. Forajele geotehnice au fost efectuate peste tot pe unde nu erau copaci. Nu a fost rezolvat accesul pe zonele forestiere, adică pe aproximativ o treime din traseul autostrăzii, la 18 luni de la ordinul de începere.

Dar să nu găsim scuze, ci soluții. Sunt măcar două-trei portaluri din totalul de 14 și cu siguranță vreo 2-3-10 poduri din cele 50 de pe lot unde nu avem copaci și/sau alte blocaje birocratice majore”, se arată în postarea asociației.

Asociația critică modul în care se desfășoară depunerea documentației necesare și susține faptul că antreprenorul ar trebuie să depună măcar documentația parțială pentru a putea începe lucrările în zonele care nu ridică probleme legale și, între timp, să facă pașii necesari rezolvării tuturor problemelor birocratice care există în prezent.

„Solicităm asocierii Mapa-Cengiz și oficialilor din CNAIR și MT în frunte cu Pistol și Grindeanu să identifice de urgență sectoarele unde proiectarea se poate livra și aproba în vederea autorizării parțiale și demarării lucrărilor în teren în 2024”, transmite asociația.

Citește și: Vești bune pentru Autostrada Sibiu – Pitești: au fost aprobate exproprierile pentru ecoductul de la Lazaret

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci