- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie, degradări semnificative la nouă ani de la deschidere. Ce reparații sunt necesare

09 Oct, 23:46 • Cornel Ghimeșan
La două ani de la deschidere, viaductul de la Aciliu, cel mai mai înalt din România, prezintă degradări semnificative și are nevoie de reparații.
Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie, degradări semnificative la nouă ani de la deschidere. Ce reparații sunt necesare

CNAIR

a lansat în licitație, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, o expertiză tehnică în vederea finalizării lucrărilor și remedierii degradărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu-Orăștie.

Citește și Vești proaste pentru românii cu centrale termice pe gaze! Câți bani în plus vor trebui să scoată din buzunar

Viaductul de la Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu-Orăștie are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilelor). Lotul 3 Săliște-Cunța (22 km) a fost inaugurat în noiembrie 2014, însă la puțin timp de la deschidere au apărut primele probleme. După două luni, autostrada s-a crăpat de două ori. Apoi, în 2015, lotul 3 a fost închis complet pentru reparații.

Duminică, 8 octombrie 2023, a fost lansată licitația pntru expertiza tehnică, având o valoare de 4,1 milioane de lei. Durata este de 12 luni, iar, conform caietului de sarcini, expertiza pentru Lotul 3 exclude viaductul de la Aciliu ,,în stare avansată de dragadare și cu fisuri de la cutremure”.

Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie. Ce include expertiza lotului dintre Săliște (jud. Sibiu) și Cunța (jud. Alba)

  • „85 de foraje la adâncimea medie de 6 metri la interdistanțe de 500 de metri în lungul autostrăzii, intercalat pe ambele căi de circulație
  • 54 de foraje cu adâncime medie de 30 de metri în cele 9 zone identificate cu potențial de instabilitate
  • 3 încercări/teste de laborator pentru fiecare foraj realizat
  • 210 carote (probe din asfalt) prelevate de pe ambele căi de rulare incluisiv o serie de carote de dimensiuni mari în vederea determinării compoziției straturilor de mixtură asfaltică și eventual a caracteristicilor acesteia”, se arată în caietul de sarcini.

Citește și Noua înșelătorie cu apeluri telefonice. Nu sunați niciodată la aceste numere, veți rămâne fără bani

În ciuda faptului că viaductul a fost dat în folosință în noiembrie 2014, la scurt timp expertiza tehnică a arătat degradări, fisuri și lucrări nefinalizate.

Probleme la suprastructură:

  • degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale
  • fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate

Probleme la infrastructură:

  • crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor
  • fisurile și crăpăturile existente de la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși
  • Pila 11 Calea 2, în zona cuzineților prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor.

Care a fost concluzia expertizei

  1. Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate palierele proiectului.
  2. Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani.
  3. Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător.
  4. Dublarea numărului de fisuri cât și extinderea celor vechi.
  5. Noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult