CNAIR
a lansat în licitație, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, o expertiză tehnică în vederea finalizării lucrărilor și remedierii degradărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu-Orăștie.
Citește și Vești proaste pentru românii cu centrale termice pe gaze! Câți bani în plus vor trebui să scoată din buzunar
Viaductul de la Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu-Orăștie are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilelor). Lotul 3 Săliște-Cunța (22 km) a fost inaugurat în noiembrie 2014, însă la puțin timp de la deschidere au apărut primele probleme. După două luni, autostrada s-a crăpat de două ori. Apoi, în 2015, lotul 3 a fost închis complet pentru reparații.
Duminică, 8 octombrie 2023, a fost lansată licitația pntru expertiza tehnică, având o valoare de 4,1 milioane de lei. Durata este de 12 luni, iar, conform caietului de sarcini, expertiza pentru Lotul 3 exclude viaductul de la Aciliu ,,în stare avansată de dragadare și cu fisuri de la cutremure”.
Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie. Ce include expertiza lotului dintre Săliște (jud. Sibiu) și Cunța (jud. Alba)
- „85 de foraje la adâncimea medie de 6 metri la interdistanțe de 500 de metri în lungul autostrăzii, intercalat pe ambele căi de circulație
- 54 de foraje cu adâncime medie de 30 de metri în cele 9 zone identificate cu potențial de instabilitate
- 3 încercări/teste de laborator pentru fiecare foraj realizat
- 210 carote (probe din asfalt) prelevate de pe ambele căi de rulare incluisiv o serie de carote de dimensiuni mari în vederea determinării compoziției straturilor de mixtură asfaltică și eventual a caracteristicilor acesteia”, se arată în caietul de sarcini.
Citește și Noua înșelătorie cu apeluri telefonice. Nu sunați niciodată la aceste numere, veți rămâne fără bani
În ciuda faptului că viaductul a fost dat în folosință în noiembrie 2014, la scurt timp expertiza tehnică a arătat degradări, fisuri și lucrări nefinalizate.
Probleme la suprastructură:
- degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale
- fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate
Probleme la infrastructură:
- crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor
- fisurile și crăpăturile existente de la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși
- Pila 11 Calea 2, în zona cuzineților prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor.
Care a fost concluzia expertizei
- Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate palierele proiectului.
- Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani.
- Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător.
- Dublarea numărului de fisuri cât și extinderea celor vechi.
- Noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.