Vești bune pentru românii care merg cu mașina prin sudul țării, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat că lucrările la tronsonul 4 de pe drumul expres Craiova-Pitești au ajuns aproape la jumătate, mai exact la 48%, după cum a transmis acesta pe pagina sa Facebook.
Pistol a anunțat cu optimism că mobilizarea pe care o vede tronsonul 4 de pe drumul expres Craiova-Pitești este în plină desfășurare, cu constructorul raportând un avans fizic de 48%. Aceste progrese indică un pas important către finalizarea acestei porțiuni vitale a drumului, ce urmează să cele două orașe.
„Mobilizare bună pe tronsonul 4 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești (DX12)! Constructorul român (Spedition UMB) a reluat lucrările în șantier și a ajuns la un stadiu fizic de 48%”, a scris șeful CNAIR:
Cu o lungime totală proiectată de 121,185 kilometri, drumul expres Craiova-Pitești va reprezenta o arteră esențială pentru sudul României, facilitând conexiuni rapide și sigure între două orașe cheie ale țării. Finalizarea tronsonului 4 și a după a întregului drum este extrem de așteptată, mai ales că acesta va asigura legătura cu Autostrada A1 (București-Pitești), fiind programat să fie deschis circulației încă din acest an.
Lucrările de pe drumul expres Craiova-Pitești continuă. Tronsoanele anterioare au fost deja finalizate și deschise circulației. Astfel, tronsonul 2, Robănești-Valea Mare, și tronsonul 3, Slatina-Colonești, au fost finalizate în 2022, respectiv în decembrie a anului trecut
Proiectul pentru drumul expres Craiova-Pitești nu se rezumă doar la construirea unei artere rutiere, ci include și numeroase facilități și infrastructură auxiliară. Conform planurilor, aceasta va include 10 noduri rutiere, 75 poduri și pasaje și 26 intersecții denivelate fără acces. În plus, vor fi disponibile 3 baze de întreținere și deszăpezire, 4 spații de servicii și 4 parcări de scurtă durată.
Un aspect crucial al acestui proiect este finanțarea sa. Cu o valoare totală de 4.933.925.482,39 lei, proiectul beneficiază în mare măsură de finanțare din Fondul de Coeziune, asigurând astfel accesibilitatea sa pentru mai mulți români. Restul sumei este acoperit din bugetul beneficiarului, statul român, indicând un angajament puternic pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.