Lotul Leghin-Târgu Neamț, cu o lungime de 30 de kilometri al Autostrăzii Unirii (A8) va avea o întârziere. CNAIR a amânat desemnarea câștigătorului, a informat economedia.ro.
Pentru contractul de proiectare și execuție estimat la 2,3 miliarde de lei au depus oferte și UMB, dar și alți cinci constructori din România și Turcia, potrivit datelor publice din SEAP.
De asemenea, lotul Târgu-Mureș-Miercurea Nirajului, cu 24 de kilometri, care face legătura la Autostrada Transilvania va avea desemnat câștigătorul pe 25 iulie.
31 iulie 2023, noul termen estimat pentru desemnarea constructorului pe lotul PNRR Leghin-Târgu Neamț:
Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț are o lungime de 30 de kilometri, valoarea din SEAP este de 2,3 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Constructorii UMB, Danlin, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen au depus cele șase oferte pentru proiectarea și execuția lotului Leghin – Târgu Neamț, lotul 3 de pe Autostrada Unirii (A8). Astfel, pentru lotul cu o lungime de aproape 30 de kilometri concurează doi constructori din România (UMB lucrează deja pe sute de kilometri de Autostradă și Drum Expres) și patru companii din Turcia (Nurol lucrează pe Autostrada Transilvania, iar Mapa va începe lotul 2 de pe Sibiu – Pitești).
Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 25 iulie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB
Calendarul propus pentru loturile Autostrăzii Unirii finanțate din PNRR: