La sfârșitul lunii mai 2024, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au declanșat o amplă operațiune de control la Aeroportul Internațional „Henri Conadă”. Obiectivul lor a fost să verifice activitatea comercială a agenților economici din zonă, inclusiv punctele de comercializare a produselor alimentare și nealimentare, casele de schimb valutar și centrele de închirieri auto, precum și serviciile oferite consumatorilor de către Compania Națională Aeroporturi București, transmite News.ro.
În urma acestei inspecții, ANPC a constatat numeroase nereguli și abateri de la normele igienico-sanitare și de protecție a consumatorilor. Vitrinele de expunere a preparatelor culinare erau găsite într-o stare de neigienizare, iar spațiile de depozitare prezintau urme de mizerie și chedere rupte. De asemenea, s-a descoperit că unele produse alimentare erau comercializate în condiții necorespunzătoare, inclusiv produse congelate care nu respectau temperatura recomandată.
Ca urmare a acestor constatări alarmante, ANPC a luat măsuri ferme împotriva operatorilor economici verificați. Au fost aplicate nu mai puțin de 31 de amenzi, totalizând suma de 367.500 de lei, și au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de peste 130.000 de lei. În plus, 11 puncte de lucru ale operatorilor economici au fost suspendate temporar până la remedierea deficiențelor identificate.
Te-ar putea interesa și: Continuă lucrările de modernizare pe calea ferată către aeroportul Otopeni. Guvernul a aprobat proiectul de 1,5 miliarde lei
Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC, a subliniat importanța acțiunilor de consiliere și control desfășurate în conformitate cu legea pentru protejarea consumatorilor. Acesta a afirmat că toate măsurile dispuse au ca scop asigurarea unei experiențe sigure și conforme cu standardele pentru toți cei care tranzitează aeroportul.
„Ne dorim ca toţi consumatorii să fie pe deplin protejaţi, de aceea operatorii economici trebuie să înţeleagă că acţiunile de consiliere, desfăşurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal şi firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora”, a declarat șeful ANPC.
Printre principalele abateri descoperite se numără utilizarea unor vitrine de prezentare neigienizate, depozitarea produselor alimentare în condiții inadecvate, inclusiv temperatura necorespunzătoare pentru produsele congelate, și comercializarea unor produse fără informații clare privind ingredientele sau condițiile de utilizare.