Lanțul de covrigării Luca a ajuns la afaceri de peste jumătate de miliard de lei, după o creștere majoră datorată atât expansiunii, cât și orientării consumatorilor spre astfel de produse, potrivit Ziarul Financiar.
Tinervis Group, compania care operează lanțul de simigerii Luca, a raportat anul trecut afaceri în valoare de 526 de milioane de lei, cu 43% mai mult comparativ cu anul 2022. În numai doi ani, afacerea s-a mai mult decât dublat.
Încă in 2010, George Adragăi și Cosmin Postole au pus bazele proiectului Luca. Cu un an în urmă, în 2023, Cosmin s-a retras din acționarat, iar firma a rămas în mâinile lui Cosmin Adragăi. Până la momentul separării celor doi acționari, business-ul s-a extins masiv în toată țara, iar cifrele confirmă succesul.
Brabdul Luca este prezent în peste 40 de orașe din întreaga țară, unele dintre ele mici: Gura Humorului, Fălticeni sau Rădăuți, dar, magazinele se regăsesc și în orașe mari ca Brașov sau București. După ce au acoperit aproape toată țara, acum, cei de la Tinervis Group își propun să meargă dincolo de granițe, în Polonia, cea mai puternică economie din Europa Centrală și de Est.
Acesta este primul lanţ românesc de simigerii care trece graniţa, pariu pe export făcând până acum brandul românesc de cafenele 5 to go, dar şi lanţul de restaurante Salad Box.
Informaţia referitoare la deschiderea din Polonia a fost confirmată de reprezentanţii Luca încă din luna mai. Datele privind această inagurare au apărut prima dată în publicaţia poloneză The Warsaw Voice, care notează că până la final de an, brandul românesc are în plan deschiderea mai multor unităţi. Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii LUCA, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 368 de milioane de lei, în creştere cu 75% faţă de anul precedent. Profitul net a ajuns la 41 de milioane de lei, plus 34%, notează Ziarul Financiar.