- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lucrările de modernizare de la Gara de Nord au fost câștigate de o firmă cu 35 de angajați. Ce s-a întâmplat cu contestațiile pentru contractul de 420 milioane de euro

05 Mar, 20:19 • Adrian Popovici
CFR Infrastructură a atribuit un contract de 420 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord către o asociație, al cărei lider este o companie din Baia Mare, cu doar 35 de angajați, iar proiectantul implicat în acest proiect are un singur angajat.
Lucrările de modernizare de la Gara de Nord au fost câștigate de o firmă cu 35 de angajați. Ce s-a întâmplat cu contestațiile pentru contractul de 420 milioane de euro

Lucrările de modernizare de la Gara de Nord: CFR Infrastructură, o companie afiliată Ministerului Transporturilor, a atribuit contractul în valoare de 420 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord către o firmă din Baia Mare care dispune doar de 35 de angajați, în timp ce proiectantul implicat în acest proiect are un singur angajat, transmite Economedia.

Contractul pentru lucrările de reabilitare și modernizare pentru Gara de Nord din București, cea mai mare gară din România, a fost atribuit asocierei compuse din constructorul GDO MOV IMPEX și proiectantul Omega Cert Sistem SR. Acest contract crucial a fost deja semnat, după cum arată informațiile citate. Consorțiul câștigător acum este același care fusese initial desemnat câștigător al licitației, cu aceeași sumă – 420 milioane lei.

Îurma acestor informații, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dispus trimiterea Corpului de Control la Regionala București a CFR Infrastructură în ceea ce privește Gara de Nord. Contestarea făcută de CMA și Erbașu a fost acceptată de CNSC, însă GDO MOV a contestat decizia în instanță, la Curtea de Apel, care a decis în favoarea lor. Ca urmare, decizia inițială de acordare a contractului în valoare de 420 de milioane de lei către compania din Baia Mare a fost menținută.

Gara de Nord
Gara de Nord

Te-ar putea interesa și: Licitația pentru Magistrala M4 Gara de Nord 2 – Filaret – Progresu ar putea fi lansată până la finalul lunii. Cât ar putea costa cele 14 noi stații

Ce lucrări se vor face pentru a moderniza Gara de Nord?

Contractul valorează 420 de milioane de lei, iar toate lucrările pentru Gara de Nord ar trebui să fie finalizate în patru ani și jumătate. Procesul de proiectare, atribuit Omega Cert, se desfășoară pe o perioadă de nouă luni, în timp ce lucrările efective vor dura 46 de luni. Proiectul este finanțat în mare parte din fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Transport 2021 – 2027.

Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord București, vizează reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii. Acestea includ zonele unde se desfășoară activitatea feroviară, precum și serviciile destinate publicului călător și activitățile comerciale. Corpul A, situat în clădirile de pe Bulevardul Dinicu Golescu, Corpul B, care cuprinde zona centrală, coloanele și casele de bilete clasa I, și Corpul C, care adăpostește casele de bilete clasa a II-a, de-a lungul Căii Giviței, sunt incluse în această etapă a modernizării.

Lucrările de modernizare la Gara de Nord București vizează mai multe aspecte esențiale. Acestea includ modernizarea, consolidarea și reabilitarea clădirilor din stația de călători, îmbunătățirea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități adaptate pentru persoanele cu dizabilități, precum și reabilitarea construcțiilor monumentale cu valoare istorică. De asemenea, proiectul propune crearea unor spații verzi centrale, inclusiv zone de așteptare pentru călătorii aflați în tranzit, și regenerarea zonei înconjurătoare conform principiilor de smart city, creative city și green city.

Prioritate este acordată și asigurării elementelor de siguranță și confort pentru călători, precum balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi și sisteme de control acces. În plus, se vor instala sisteme noi de ventilație și încălzire, se va moderniza sistemul de iluminat, precum și instalațiile electrice, sanitare și termice. De asemenea, se va moderniza Sistemul de informare a publicului călător și echipamentele de telecomunicații, conform declarațiilor CFR Infrastructură din august 2023.

Citește și: A ajuns primul tren electric în Gara de Nord din București! Acesta va intra în circulație la sfârșitul anului 2023 pe rutele București – Brașov și București – Constanța!

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Alte articole
Aparatul care trebuie scos din priză în timpul furtunii. Riscurile la care ne supunem dacă nu-l deconectăm
Aparatul care trebuie scos din priză în timpul furtunii. Riscurile la care ne supunem dacă nu-l deconectăm
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...