Lucrările de modernizare de la Gara de Nord: CFR Infrastructură, o companie afiliată Ministerului Transporturilor, a atribuit contractul în valoare de 420 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord către o firmă din Baia Mare care dispune doar de 35 de angajați, în timp ce proiectantul implicat în acest proiect are un singur angajat, transmite Economedia.
Contractul pentru lucrările de reabilitare și modernizare pentru Gara de Nord din București, cea mai mare gară din România, a fost atribuit asocierei compuse din constructorul GDO MOV IMPEX și proiectantul Omega Cert Sistem SR. Acest contract crucial a fost deja semnat, după cum arată informațiile citate. Consorțiul câștigător acum este același care fusese initial desemnat câștigător al licitației, cu aceeași sumă – 420 milioane lei.
Îurma acestor informații, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dispus trimiterea Corpului de Control la Regionala București a CFR Infrastructură în ceea ce privește Gara de Nord. Contestarea făcută de CMA și Erbașu a fost acceptată de CNSC, însă GDO MOV a contestat decizia în instanță, la Curtea de Apel, care a decis în favoarea lor. Ca urmare, decizia inițială de acordare a contractului în valoare de 420 de milioane de lei către compania din Baia Mare a fost menținută.
Te-ar putea interesa și: Licitația pentru Magistrala M4 Gara de Nord 2 – Filaret – Progresu ar putea fi lansată până la finalul lunii. Cât ar putea costa cele 14 noi stații
Contractul valorează 420 de milioane de lei, iar toate lucrările pentru Gara de Nord ar trebui să fie finalizate în patru ani și jumătate. Procesul de proiectare, atribuit Omega Cert, se desfășoară pe o perioadă de nouă luni, în timp ce lucrările efective vor dura 46 de luni. Proiectul este finanțat în mare parte din fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Transport 2021 – 2027.
Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord București, vizează reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii. Acestea includ zonele unde se desfășoară activitatea feroviară, precum și serviciile destinate publicului călător și activitățile comerciale. Corpul A, situat în clădirile de pe Bulevardul Dinicu Golescu, Corpul B, care cuprinde zona centrală, coloanele și casele de bilete clasa I, și Corpul C, care adăpostește casele de bilete clasa a II-a, de-a lungul Căii Giviței, sunt incluse în această etapă a modernizării.
Lucrările de modernizare la Gara de Nord București vizează mai multe aspecte esențiale. Acestea includ modernizarea, consolidarea și reabilitarea clădirilor din stația de călători, îmbunătățirea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități adaptate pentru persoanele cu dizabilități, precum și reabilitarea construcțiilor monumentale cu valoare istorică. De asemenea, proiectul propune crearea unor spații verzi centrale, inclusiv zone de așteptare pentru călătorii aflați în tranzit, și regenerarea zonei înconjurătoare conform principiilor de smart city, creative city și green city.
Prioritate este acordată și asigurării elementelor de siguranță și confort pentru călători, precum balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi și sisteme de control acces. În plus, se vor instala sisteme noi de ventilație și încălzire, se va moderniza sistemul de iluminat, precum și instalațiile electrice, sanitare și termice. De asemenea, se va moderniza Sistemul de informare a publicului călător și echipamentele de telecomunicații, conform declarațiilor CFR Infrastructură din august 2023.