Lucrările pe cele trei loturi de sud ale Autostrăzii București (A0) au un avans considerabil, ajungând la un procent cumulat de 63% la sută. Această porține se referă la tronsoanele cuprinse între Autostrada Soarelui și București-Pitești, care au o lungime totală de peste 50 de kilometri.
Alte articole: Românii nu se tem de dezastre. Bucovina și Maramureș au înregistrat cele mai puține polițe PAD
Pentru segmentul de sud al Autostrăzii București au fost anunțați câștigătorii licitațiilor în anul 2019. Pentru două dintre loturile din portiunea respectivă licitația a fost câștigată de consorțiul turcesc Alsim-Alarko, iar pentru cel de-al treilea lot contractul a fost semnat cu Aktor-Euroconstruct, o asociere greco-română.
În prezent, lucrările pe primele două loturi, care se situează între comunele Cernica și Cornetu, au ajuns la stadiul de 54,8%, respectiv 68,3%. Aceastea au o lungime de 33,2 kilometri. Iar pentru cel de-al treilea lot, potrivita datelor furnizate de Asociația Pro Infrastructura, lucrările au ajuns la procentul de 68%. Acesta se întinde pe o lungime de 17,9 kilometri și ține de la Cornetu până la Ciorogârla.
Printre zonele unde proiectul a avansat considerabil se numără și cea aferentă nodului rutier de peste DN 5 București-Giurgiu.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, responsabil de monitorizarea proiectului Autostrăzii București, a anunțat recent că unele dintre cele mai complexe lucrări, din zona de Sud, sunt aproape gata.
“Pe șantierul Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud – lot 1 se montează acum ultimele grinzi aferente Nodului Rutier care va lega autostrăzile A0 și A2 în zona localității Cernica, fiind printre cele mai mari noduri rutiere construite până acum în România”, a precizat Scrioșteanu.
Toate cele trei loturi au o lungime de 51 de kilometri și, potrivit contractelor, lucrările ar trebui finalizate în cursul acestui an. Acestea costă aproximativ 500 de milioane de euro și se referă la tronsoanele cuprinse între Cernica și Ciorogârla.