Veste excelentă pentru românii din județele Moldovei! Lucrările de pe autostrada Ploiești-Pașcani (A7) vor fi gata mai devreme decât s-a estimat inițial, susține stiripesurse.ro. Anunțul a fost făcut de consilierul onorific al ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi. Acesta a spus și care este stadiul proiectelor pe A8.
Cătălin Urtoi a făcut un anunț important pentru românii din județele Moldovei! Lucrările de pe A7 vor fi gata înainte de termen. Consilierul onorific al ministrului Transporturilor a menționat și care este situația pe autostrada A8.
Desemnat în urmă cu puțin timp membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), Urtoi a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că A7 va fi gata în 2025, mai exact, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în PNRR. Primii kilometri vor fi gata pe parcursul anului viitor, în porțiunea Ploiești-Buzău.
„Se lucrează serios pe A7 şi vă pot spune că autostrada va fi gata în 2025, cu un an înainte de termen”, susține Cătălin Urtoi.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Autostrada Comarnic – Brașov va fi amenajată pe bucăți. Grindeanu: „Pentru 8 miliarde de euro nu găsești finanțare”
În cadrul conferinței de presă susținută pe parcursul zilei de astăzi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor a menționat care este stadiul lucrărilor și de pe autostrada A8 (Ungheni-Iași-Târgu Mureș). Urtoi a confirmat că proiectul va fi finalizat până în anul 2030, menționând că „întâi vor fi atacate sectoarele finanţate din PNRR (Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin – Târgu Neamţ), după care va fi realizată şi zona montană”. Acesta nu a ezitat să spună că finalizarea lucrărilor este o prioritate pentru el, în cadrul mandatului de la CNIR.
„Mandatul meu la CNIR este să împing cele două proiecte ale Moldovei. Voi avea un venit brut de aproximativ 8.500 de lei ca membru în Consiliul de Administraţie al CNIR, iar la Ministerul Transporturilor am ales să rămân consilier onorific al ministrului Sorin Grindeanu şi să nu fiu remunerat”, declară Urtoi.
„Toate proiectele care trec la CNIR vor fi bugetate, astfel că modul de abordare faţă de actualul CNAIR va fi unul diferit. Vom aduce A7 şi A8 la CNIR. Inclusiv tronsonul de la Paşcani la Siret va veni tot la CNIR”, completează acesta.