Lucrările de pe „Autostrada Sudului” Filiași – Lugoj au fost împiedicate de contestația depusă de un fost director CNAIR. Cu toate acestea, proiectul primește undă verde, având în vedere că sesizarea a fost retrasă. Autoritățile pot semna contractul pentru proiectarea Lotului 4, informează economedia.ro.
CNAIR și firma de proiectare INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ pot semna contractul care are în vedere Studiul de Fezabilitate pentru lotul 4 al „Autostrăzii Sudului”. Inițial, demersul a fost împiedicat de Mircea Pop, care a depus o contestație pe data de 10 martie. În ciuda acestui fapt, fostul director CNAIR și-a retras sesizarea, iar astfel, înțelegerea poate trece la următoarea etapă.
Pe data de 28 februarie 2023, Compania de Drumuri a desemnat câștigătorii pentru Studiile de Fezabilitate pentru loturile 2 și 4 din „Autostrada Sudului”. Licitația inițială a fost lansată în aprilie 2022, dar în tot acest timp a trecut prin foarte multe contestații, atât la CNSC, cât și la Curtea de Apel București. Proiectantul pentru lotul 1, Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 kilometri), a fost anunțat pe data de 13 februarie a acestui an, referindu-ne la DP Consult. La fel de bine, Egis este responsabil pentru lotul 2, reușind să câștige contractul după reevaluare.
„Astăzi am desemnat câștigătorii contractelor pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției loturilor 2 și 4 ale drumului de mare viteză Filiași–Lugoj. Câștigătoarea contractului pentru lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea), cu o lungime de aproximativ 65 km, este Asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL.
Valoarea contractului este de 35,78 milioane de lei, fără TVA iar durata acestuia este de 28 luni. Câștigătoarea contractului pentru lotul 4 (Cransebeș – Lugoj), cu o lungime de aproximativ 50 km, este INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ. Valoarea contractului este de 12,11 milioane de lei, fără TVA, iar durata este de 20 luni.
Semnarea ambelor contracte va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților formulate în cadrul procedurii de atribuire. Prin aceste Studii de Fezabilitate se va stabili inclusiv dacă profilul drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km) va fi de Drum Expres sau de Autostradă”, spune șeful CNAIR.