Consiliul Județean Prahova a prelungit până la 16 august termenul pentru depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor de pe Centura Bușteni – Azuga, informează economedia.ro. În tot acest timp, constructorii au trimis 66 de clarificări, iar ANAP arată că răspunsurile nu sunt clare sau complete.
Lucrările de pe Centura Bușteni – Azuga valorează peste 600 milioane de lei. La prima licitație, Consiliul Județean Prahova a descalificat ofertele Ozaltin (Turcia) și Coni (România). Ulterior, pe data de 26 iunie a fost lansată a doua procedură, având termen inițial pentru depunerea ofertelor pe data de 31 iulie.
Citește și despre: Restricții de circulație în 24 de județe! CNAIR anunță pe ce Drumuri Naționale și Autostrăzi nu vor putea românii să circule în condiții normale
La jumătatea lunii s-a efectuat o modificare importantă, chiar în timpul licitației pentru lucrările de pe Centura Bușteni – Azuga: ponderea componentei financiare a scăzut de la 70% la doar 40%. Constructorii au trimis 66 de solicitări de întrebări, iar ANAP arată că răspunsurile nu au fost clare și complete.
„Abateri identificate – aspecte de regularitate și calitate. In fapt: La nivelul documentului „Răspuns consolidat” există răspunsuri a căror formulare nu este clară și completă”, arată Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime totală de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov. Totodată, centura va avea un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga. Cele două lucrări sunt printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni.
Drumul de descărcare are un traseu cu o lungime totală de 9,434 kilometri și este structurat astfel:
„Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310”, se arată în Nota de Fundamentare.
Te-ar putea interesa și: Compania de Drumuri refuză să semneze contractul pentru A0 Nord. Câștigătorii contractului acuză compania de șantaj