Lucrările de reabilitare la Podurile Fetești și Cernavodă pe Autostrada Sorelui A2 au fost finalizate de către CNAIR și constructorul român Maristar, restricțiile fiind ridicate, luni 18 decembrie 2023. În cazul ambelor poduri, atât Fetești, cât și Cernavodă, lucrările au început la început de an 2021 și au fost suspendate în sezonul stival, cu excepția acestui an cand la Podul Fetești s-a lucrat până la începutul lunii iulie. Următorul pod care intră în reparații pe A 2 este cel de lângă Drajna, peste linia CFR Ciulnița-Călărași, contractul fiind atribuit în octombrie firmei Luconsa (detalii aici).
,,Se circulă fără restricții pe Podul peste brațul Borcea ! D.R.D.P. Constanța informează participanții la trafic că, în urma lucrărilor de reabilitare executate, au fost ridicate restricțiile de circulație de pe Podul peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, km 149+680.” a comunicat CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța, conform celor comunicate de către Economedia.
Ai putea fi interesat și de: 2024 ar putea aduce un moment istoric în infrastructura din România. Sorin Grindeanu: „816 kilometri de autostradă în execuție, la CFR, 440 de kilometri”
Lucrările de reabilitare au o garanție de 5 ani, iar durata de serviciu a intervențiilor începute în 2021 este de 40 de ani, a transmis Compania de Drumuri :
,,Amintim faptul că lucrările de reparații structurale realizate la podul dunărean peste brațul Borcea vor avea o perioada de serviciu de cel puțin 40 de ani, garanția fiind de 5 ani.”, s-a transmis, conform celei citate.
Contractele de 130 de milioane lei (fonduri europene) pentru reparațiile capitale la cele două poduri (Fetești și Cernavodă) de pe Autostrada Soarelui au fost semnate cu Maristar 2021, iar lucrările au început în primăvara 2021 având termen de finalizare de 24 de luni (exceptând sezonul estival 15 iunie-15 septembrie).
Maristar a spart placa de beton a Podului Borcea (Calea I) în primăvara anului 2022, identificând probleme mai mari la structură. Cauza a fost hidroizolația care era necorespunzătoare.
„În momentul când au decopertat (n.r Maristar) s-au găsit probleme de structură mai grave decât se așteptau. Se lucrează, când au decopertat și au văzut structura și-au dat seama că e nevoie de lucrări mai ample decât erau planificate inițial. „Se lucrează intens la podul peste brațul Borcea. Gradul de degradare a podului peste brațul Borcea de la A2, calea II, presupune lucrări de refacere integrală a aproximativ 650 mp. din dala de beton dintre grinzile principale.
Se lucrează la armarea suplimentară a dalei de susținere a căii care a fost demolată în vederea turnării betonului. Secțiunile de dală unde se intervine sunt răspândite pe suprafața viaductului de acces pe 320 metri. Dificultatea acestei lucrări de refacere constă în răspândirea punctelor de lucru pe suprafața viaductului de acces cât și respectarea timpilor tehnologici necesari”, a transmis și CNAIR, potrivit sursei citate.â
Ai putea fi interesat și de: Sorin Grindeanu dă o veste imensă locuitorilor Capitalei: „Pe finalul anului sper să dăm în trafic peste 20 de km din autostrada A0 sud, lângă Bucureşti”