Lucrările pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești avansează. CNAIR a transmis vineri, 8 martie, faptul că PORR a ajuns la 700 de metri forați la tunelurile „Daniela” și „Alina” și un progres de 25,5 % pe lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni, conform Economedia.
Tunelul de la Curtea de Argeș (Dealul Momâia) are o lungime totală de 1350 metri galerie dublă (2700 metri total), astfel că PORR a depășit un sfert din lungimea forajului necesar.
Martin Marusic, manager de proiect, spune că specialiștii din 12 țări lucrează neîncetat pentru a termina cel mai modern tunel din România, în cel mai scurt timp.
„Am depășit deja 400 de metri la tunel (n.r dreapta Daniela). Am ajuns la primul pasaj de trecere care va conecta cele două tuneluri pentru a trece dintr-unul în altul în caz de urgență atunci când va fi dat în trafic. Este o echipă compusă din specialiști din 12 țări care lucrează la un singur obiectiv : să facem cel mai modern tunel din România și în cel ma scurt timp posibil”, a transmis Martin Marusic.
Ai mai putea fi interesat și de: Măsurile care trebuie luate ca România să facă eficientă protecţia frontierelor externe. Răspunsul lui Karl Nehammer
„25,5 % stadiul fizic al lucrărilor pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Săpăturile la tunel au ajuns la 414 m în galeria dreaptă și la 283 m în galeria stângă, fiind excavați până acum, din cele două galerii, aproximativ 110.000 mc. Forarea piloților a ajuns la un stadiu de 77%. Pentru terasamente au fost săpați peste 320.000 mc. În baza de producție au fost realizate primele 2 grinzi, urmând să înceapă și execuția de predale și alte elemente prefabricate necesare acestui proiect.”, a transmis CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova.
„Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier:
– aprilie 2024 – relocarea DN73 C
– iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.
Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp!”, a transmis PORR.
Contractul pentru lotul 4 a fost semnat în noiembrie 2021 (mandatul Dan Vîlceanu) pentru 1,7 miliarde lei (34 milioane Euro/km) ca urmare a complexității tehnice, tunelul și viaductele de pe traseu.