CNAIR a prelungit cu o lună termenul pentru depunerea ofertelor la contractele de modernizare a DN 73 Pitești – Brașov. Lucrările au început acum 10 ani pe șoseaua care face legătura dintre Muntenia și Transilvania, informează economedia.ro. Tronsonul cel mai dificil cu serpentine prin Pasul Rucăr – Bran a rămas nemodernizat. Șoferii se confruntă cu gropi și denivelări.
CNAIR a prelungit până pe data de 17 august termenul pentru depunerea ofertelor pentru modernizarea DN 73 Pitești – Brașov. În mai 2023, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP) Brașov a scos la licitație două contracte cu o valoare totală de 750 milioane de lei pentru modernizarea lotului Câmpulung – Bran – Fundata (48 km) și a lotului Fundata – Râșnov (36 km). Termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 19 iulie. Săptămâna trecută, Guvernul a reaprobat și indicatorii tehnico-economici pentru această investiție.
Te-ar putea interesa și: Cât costă construcția autostrăzilor CNAIR. Statul trebuie să deconteze facturi uriașe! Cea mai mare factură este de 97.5 milioane de lei
„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov.
Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m.
Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor.
Lucrările de la DN 73 Pitești – Brașov au fost împărțite în două loturi:
„– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”, transmite DRDP Brașov.
Citește și despre următorul subiect: Lotul Leghin-Târgu Neamț va avea întârzieri. CNAIR amână desemnarea câștigătorului pentru 31 iulie 2023