Lidl, lider pe piața de retail alimentar din România, a încheiat o tranzacție prin care a vândut un consorțiu format din Square 7 și M Core opt sau nouă proiecte de magazine de pe piața locală. Aceste proiecte urmează să fie închiriate după finalizarea construcției, parte a strategiei Lidl de a diversifica metodele de expansiune locală, conform surselor Profit.ro din sectorul imobiliar.
Retailerul a scos pe piață pachete de proprietăți care includ peste 20 de terenuri situate în diverse localități din România, pe care sunt planificate sau în curs de autorizare construcții de magazine. Valoarea de piață a acestor pachete depășește 20 de milioane de euro și au fost oferite la vânzare la un randament de dezvoltare de aproximativ 7 procente, considerat destul de ridicat. Acest randament este comparabil cu cel obținut de grupul M Core, care a plătit 219 milioane de euro pentru 25 de parcuri de retail din România achiziționate de la investitorul belgian Mitiska REIM, echivalentul unui yield de 9%, conform surselor citate.
M Core este unul dintre cei mai mari deținători de proprietăți comerciale din Marea Britanie, cu un portofoliu combinat de active evaluat la peste 6 miliarde de euro. Conform surselor amintite anterior, retailerul a vândut un pachet de 8 sau 9 proprietăți consorțiului Square 7 part of M Core, un joint-venture format în aprilie pentru a gestiona expansiunea locală a grupului M Core. Principalul acționar al acestui grup este magnatul imobiliar britanic Caspar MacDonald-Hall, care are legături strânse cu Familia Regală.
Ai mai putea citi: De unde sunt aduse, de fapt, ouăle de la Lidl. Puțini știau acest lucru
Această tranzacție face parte dintr-o strategie mai amplă a Lidl de a colabora cu diverși investitori imobiliari pentru a-și extinde prezența pe piața românească într-un mod eficient și sustenabil. Prin vânzarea acestor proiecte către consorțiul Square 7 și M Core, își consolidează poziția de lider în retail, beneficiind de expertiza și resursele partenerilor săi pentru a-și dezvolta rețeaua de magazine.
Pe lângă colaborarea cu Square 7 și M Core, Lidl explorează și alte parteneriate strategice pentru a accelera expansiunea și a-și maximiza profitabilitatea pe piața din România. Această abordare reflectă adaptabilitatea și inovarea retailerului german în contextul unei piețe imobiliare dinamice și competitive.
„Vă confirmăm că am demarat colaborarea cu mai mulți parteneri în vederea dezvoltării mai multor spații comerciale ce vor fi în viitor magazine Lidl și că suntem în negocieri și cu alți investitori. Strategia noastră de expansiune rămâne în continuare concentrată pe identificarea și cumpărarea terenurilor cu potențial, dar adaugă ca măsuri complementare închirierea de spații. De aceea, pe lângă demersurile proprii de a identifica și achiziționa terenuri potrivite pentru un nou magazin Lidl, căutăm parteneri care să ne propună terenuri pentru construcția unui nou magazin închiriat ulterior de Lidl la cheie“, au declarat, pentru Profit.ro, reprezentanții Lidl.
Pentru 2024, retailerul german urmărește expansiunea la nivel local.
„În anul financiar 2024, râmânem consecvenți obiectivului de a investi în economia românească și vom continua, în mod accelerat, investițiile pe piața locală, investiții care se traduc și în extinderea și optimizarea rețelei de magazine. În acest sens, în următorii ani, ne propunem o expansiune accelerată a rețelei și o acoperire teritorială din ce în ce mai mare care să ne permită să ajungem și mai aproape de clienții noștri sau de potențialii clienți.
Strategia noastră de expansiune rămâne în continuare concentrată pe identificarea și cumpărarea terenurilor cu potențial, dar adaugă ca măsuri complementare închirierea de spații. De aceea, avem mai multe terenuri disponibile pe care vom dezvolta magazine Lidl singuri sau împreună cu un dezvoltator imobiliar, dar nu vindem niciun magazin Lidl deschis și funcțional din portofoliul nostru.
Totodată, rămânem fideli angajamentul nostru de a respecta cele mai înalte standarde de sustenabilitate în construcții, la baza acțiunilor noastre stând mereu eficiența și demersurile de dezvoltare durabilă“, au declarat, la începutul acestui an, reprezentanții Lidl.
Lidl a raportat până în prezent un număr de 376.000 de angajați, dintre care peste 12.000 în România. De altfel, în țara noastră, retailerul german are deschise peste 350 de magazine și 6 centre logistice.
Citește și: Discount 28% săptămâna aceasta la Lidl. Produsele care se vând cu 2,19 lei