Valul de reduceri care a împânzit majoritatea magazinelor, indiferende specificul lor, a ridicat un semn de întrebare în rândul oamenilor. Jurnaliștii de la Wall Street Journal încearcă să își explice acest fenomen, iar concluzia la care au ajuns este că frenezia reducerilor este justificată de reducerea cosumului. Cu alte cuvinte, magazinele se confruntă cu stocuri prea mari pe care nu reușesc să le vândă. În încercarea de a „scăpa” de ele, comercianții se bazează pe faptul că un preț redus ar putea să convingă cumpărătorii să cumpere produse, pe care nu le-ar fi cumpărat la prețul întreg.
„Dacă vi se pare că vedeți mai multe reduceri ca de obicei, ei bine, nu vi se pare. Pur și simplu, magazinele au stocuri prea mari. Aceste stocuri mari nu înseamnă doar prețuri bune pentru garderoba noastră, dar arată un exemplu clasic de „efectul biciului”. Iată de ce magazinele au stocuri atât de mari și ce efect are asta asupra economiei.
Nimic nu explică situația mai clar decât acest grafic, care arată raportul dintre stocuri și vânzări în magazine, precum Wallmart sau Macey’s. În ultimii ani, retailerii au reușit să ajusteze nivelul stocurilor puțin peste nivelul vânzării. Un echilibru bun între a nu avea rafturile goale, fără a cheltui foarte mult pentru stocuri. Iar apoi, a venit pandemia. Dar după un an de probleme în lanțul de aprovizionare, economia a început să revină, iar stocurile au revenit spre normal.
Dar astăzi… Multe companii și-au dat seama că au făcut stocuri prea mari. Și în unele cazuri au făcut stocuri cu produsele greșite. Experții în retail spun că magazinele au estimat greșit comportamentul consumatorilor și au mizat pe faptul că oamenii vor consuma la fel ca în pandemie. Iar o altă problemă, efectul de bici.
Deci magazinele au comandat mai multe produse de la distribuitori, care apoi au trimis mai multe comenzi către producători, care au plasat apoi mai multe comenzi către furnizori. Cu cât continua acest trend, cererea a crescut din ce în ce mai mult. Iar până când pantalonii au ajuns pe rafturile magazinelor, cererea a dispărut. Deci, cum ar trebui să ne raportăm la aceste reduceri?
Este un lucru bun că avem multe reduceri? Ar putea asta să reducă inflația? Sau este rău, pentru că afacerile pierd bani și am putea intra în recesiune? Este posibil să vedem reduceri tot anul acesta. O scăpare de inflație de care mulți cumpărători se bucură să profite. Dar biciul încă nu și-a spus ultimul cuvânt”, explică Wall Street Journal.