- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Magazinele Profi nu vor mai fi disponibile în România! Retailerul care deține rețeaua de supermarketuri a făcut anunțul!

19 Oct, 20:30 • Oprea Alina
Cu toate că Profi reprezintă unul dintre cei mai mari retaileri de pe piața locală, compania care deține rețeaua de supermarketuri a făcut anunțul referitor la scoaterea acestuia de pe piață!
Magazinele Profi nu vor mai fi disponibile în România! Retailerul care deține rețeaua de supermarketuri a făcut anunțul!

Profi Rom Food este un retailer care este controlat de fondul de investiții polonez Mid Europa Partners și deține, la momentul actual, 1.600 de magazine la nivel național. Totuși, este în căutarea unui cumpărător pentru cele 16 magazine din Botoșani. Această vânzare ar aduce pentru Mid Europa Partners 1 miliard de euro, iar dacă înțelegerea este finalizată magazinele Profi ar putea fi preluate de către companiile care dețin Auchan, Mega Image sau Carrefour, conform celor de la ZF, potrivit Cancan.

Citește mai multe despre: Milioane de euro profit! Lidl, lider pe piața din România

Ce se va întâmpla cu magazinele Profi

Magazinele Profi au înregistrat creșteri grandioase, atât in punt de vedere al magazinelor, cât și din punct de vedere al cifrelor. În anul 2016, la nivel național erau 500 de supermarketuri și magazine, iar în prezent sunt deja 1.600 de supermarketuri și magazine. Tot în anul 2016, Mid Europe Partners a devenit acționar pentru Profi, oferind suma de 530 de milioane de euro pentru cele 500 de magazine existente la momentul respectiv.

Gaetan Pacton a devenit CEO-ul companiei în anul 2022, când Profi a trecut toate magazinele din România sub administrarea unor antreprenori locali, iar acesta urmărește ca toate magazinele să fie administrate de acești parteneri locali, dar și propulsarea retailerului pe primul loc în ceea ce privește nivelul cifrei de afaceri.

Profi
Profi

Avem dificultăți cu trainingul oamenilor având în vedere numărul foarte mare de magazine. Ce ne ajută foarte mult este modul de operare pe care l-am ales acum câțiva ani- acela de a lucra cu antreprenori locali, foști manageri de magazin și administrau 1-4 magazine Profi sau erau manageri de magazine concurente.

Ei își angajează proprii oameni și sunt mult mai eficienți, mult mai motivați. Operează afacerea ca fiind a lor, pentru că participă la EBITDA. O parte din EBITDA Profi se duce direct în buzunarele lor. Standardele acestor oameni fac magazinele lor cu 1,5% mai profitabile decât celelalte. O să facem ca toate magazinele să fie administrate de parteneri. Acum sunt aproape 800 de magazine așa, dar în viitor toate magazinele Profi-poate lăsăm unul la sediul central sau unele magazine pilot- vor fi administrate de parteneri.

Îi trainuim, îi ajutăm să creeze un business, să conducă aceste afaceri, să plătească taxe, creăm birouri dedicate pentru a susține antreprenorii locali care lucrează cu oameni din zona lor și servesc oameni din zona lor și care își angajează familia și prietenii. Construim aceste parteneriate cu antreprenorii locali. Magazinele vor fi în continuare ale noastre, stocurile vor fi în continuare ale noastre, regulile sunt ale noastre, dar ei se ocupă de angajarea oamenilor, ei își servesc proprii clienți.”, a declarat Pawel Musial, decizia de business potrivit Profi.ro, conform sursei citate.

Citește mai multe despre: Videochat-ul aduce profituri istorice pe drepturile de proprietate intelectuală! ANAF confirmă că cel mai mare profit net obținut de o persoană fizică în 2022 a fost de 17 milioane de lei