Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea magistralei M4 e metrou între Gara de Nord și Gara Progresul.
Principalele caracteristici ale noului tronson:
Cele 13 stații de metrou vor fi amplasate în zonele:
Legătura cu Magistrala existentă se va realiza in Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.
Valoarea totală a investișiei se ridică la 3,43 miliarde de euro (cu TVA), iar sursa de finanțare este asugurată din fonfuri europene nerambursabile, buget de stat și alte surse de finanțare. Durata de execuție a investiției este de 50 luni.
„Reiterez faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București – Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar).
Implementarea acestuia va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4”, a informat miercuri secretarul de stat în Transporturi Irinel Scrioșteanu.
Trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale recunoscute la nivel național și internațional, au depus ofertele tehnice și financiare pentru construcția magistralei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.
Lucrările efective, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili accesați prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027, sunt programate să înceapă în cursul anului 2025 și vor dura cel mult cinci ani, scrie adevarul.ro.